Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Installationen av MacOS kunde inte fortsätta"


kiyosaru
 Share

Rekommendera Poster

Har använt min MacBook Pro sedan 2014 men nu ska den gå i arv.

Jag skulle nollställa allting så jag gick först in i Diskverktyg och raderade det som gick. 

 

Men, nu när jag försöker installera OS igen till nästa ägare så kommer detta felmeddelande upp efter att jag bootat upp den till Internetåterställing.

Har provat flera olika dagar och med tre olika nätverk.

Trycker jag bara cmd + R så försöker den boota upp som vanligt, kommer alltså inte in den "inbyggda" återställningsmjukvaran.

Det verkar inte heller finnas möjligheter via Time Machine - den står och tuggar på obestämd tid utan att hitta några gamla backupfiler. 

 

Är ny när det gäller detta och har försökt googla mig till en lösning, men hittar ingenting på just detta!

Hade väl lite bråttom och skulle antagligen gjort på annat sätt från början.

 

Vad kan jag göra? Nya ägaren väntar på sin dator och det börjar bli lite panik :)

 

Stort tack på förhand!

IMG_20201124_150500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här

https://apple.stackexchange.com/questions/406987/installation-requires-downloading-important-content-error-message-preventin

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack helgestahill, det var exakt samma grej jag upplevde.

 

Efter mycket om och men så lyckades jag installera Catalina. Men samma sak för mig där - det står att det är den senaste versionen och jag kan inte uppgradera till Big Sur. Men nu är datorn i alla fall inte helt obrukbar :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...