Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 12 Pro Max ringer trots att ringsignal av


elgusano
 Share

Rekommendera Poster

Någon som vet varför min iPhone ibland ringer trots att jag har på tyst läge? Händer bara ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, elgusano säger:

Någon som vet varför min iPhone ibland ringer trots att jag har på tyst läge? Händer bara ibland...

Menar du tyst läge, med knappen vid sidan omkopplad, eller stör ej-läget? Om det är knappen så är det väl glappkontakt och reklamation som gäller. Om det är stör ej-läge får du kolla inställningarna. Exempelvis om du tillåter upprepade samtal inom tre minuter, favoriter eller har satt en kontakt som förbigång i nödsituation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK tack, nej det är tyst läge, knappen vid sidan. Ringer för vissa personer, men inte för andra. Samma sak med min förra iP 11 Pro Max... "Stör ej" läge är det inte. Får kolla så att dessa kontakter inte kan "bypassa"... Ska kolla kontakter, antar att det ligger där i så fall och under respektive kontakt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, elgusano säger:

Ska kolla kontakter, antar att det ligger där i så fall och under respektive kontakt.

Ja, det framgår där. Man klickar ändra, sedan ringsignal, och till sist avmarkerar man förbigång. Fast jag visste inte att denna inställning går förbi den fysiska knappen. Men att döma av texten är det så.

 

56671B00-A361-4338-8F3E-7FEC92B19871.jpeg.596b70b12b54287b0ec4bbee8b547603.jpeg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
2020-11-21 18:49, elgusano säger:

Någon som vet varför min iPhone ibland ringer trots att jag har på tyst läge? Händer bara ibland...

Fick du till problemet?

min sambo har exakt samma problem på hennes 12 pro max...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Apple trodde det var någon bugg som hängt kvar som betatestare. Tog bort betan men blev inte bättre. Så nu blir det att radera allt och inte lägga tillbaka en säkerhetskopia utan ställa in som en ny telefon. Det mesta som man vill ha ligger ju på iCloud så ska väl gå bra. Framöver struntar jag i beta...får se är jag har tid med detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...