Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPods Pro


mikaellq
 Share

Rekommendera Poster

En fråga (som på något vis verkar dum; har jag missat något?):

Det går att se sina Airpods Pro i Hitta-appen, vilket verkar praktiskt. Men om de befinner sig i etuiet är de inte längre anslutna till iPhonen (eller iPaden, datorn…) och syns inte. Ingen aktuell plats i alla fall.

De flesta gånger som man behöver leta efter sina hörlurar så är de ju just INTE anslutna — för är de det, så finns de också i den absoluta närheten.

 

Som Sverker Olofsson brukade säga: Ska det vara så?

 

Går det inte att få Airpods att bete sig som en AirTag, så att de är sökbara även när man blivit av med dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, KMN säger:

En fråga (som på något vis verkar dum; har jag missat något?):

Det går att se sina Airpods Pro i Hitta-appen, vilket verkar praktiskt. Men om de befinner sig i etuiet är de inte längre anslutna till iPhonen (eller iPaden, datorn…) och syns inte. Ingen aktuell plats i alla fall.

De flesta gånger som man behöver leta efter sina hörlurar så är de ju just INTE anslutna — för är de det, så finns de också i den absoluta närheten.

 

Som Sverker Olofsson brukade säga: Ska det vara så?

 

Går det inte att få Airpods att bete sig som en AirTag, så att de är sökbara även när man blivit av med dem?

Jag hittar mina AirPods Pro med Hitta även när de är i sitt etui.

Exakt hur det funkar är jag inte säker på men tror att det har att göra med när min iPhone och AirPods Pro parades ihop när de var nya, första dagen, så att jag skulle kunna använda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag hittar mina AirPods Pro med Hitta även när de är i sitt etui.

Nu funkade det så för mig också!

Men om de tappar kontakten med enheten, så kopplas de inte upp ånyo när de är inom räckhåll, om de ligger i etuiet?

Och det är väl ungefär så det går till då man blir av med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, KMN säger:

Nu funkade det så för mig också!

Men om de tappar kontakten med enheten, så kopplas de inte upp ånyo när de är inom räckhåll, om de ligger i etuiet?

Och det är väl ungefär så det går till då man blir av med dem.

Jag kan inte hävda något med säkerhet men ponera att det du skriver är sant, blir inte då hitta-funktionen tämligen värdelös? Jag litar till ganska hög grad på att Apple tänkt igenom det där.

 

Det verkar fullt rimligt att anta att enheten måste tas bort i Hitta-appen för att sluta skicka sin position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

…blir inte då hitta-funktionen tämligen värdelös?

Ja, det var ju så jag tänkte.

 

Om du stoppar ned dina AirPods Pro i fodralet och stänger locket, tappar de då inte kopplingen med telefonen?

Och om du sedan väntar en kvart, kommer inte hörlurarna upp i Hitta med en plats och kommentaren ”15 minuter sedan”?

 

Eller har jag någon inställning fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, KMN säger:

Ja, det var ju så jag tänkte.

 

Om du stoppar ned dina AirPods Pro i fodralet och stänger locket, tappar de då inte kopplingen med telefonen?

Och om du sedan väntar en kvart, kommer inte hörlurarna upp i Hitta med en plats och kommentaren ”15 minuter sedan”?

 

Eller har jag någon inställning fel?

Allt det där har funkat automagiskt för mig. Inga speciella inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade på macworlds podcast 

och fastnade för meningen 

”Jag kan uppdatera min Mac,min iPhone, min AppleWatch och min iPad,

varför kan jag inte uppdatera mina AirPods?

jag tar upp dem från mitt etui, kanske är de uppdaterade kanske 

inte…”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2021-12-16 00:52, ronny säger:

Jag lyssnade på macworlds podcast 

och fastnade för meningen 

”Jag kan uppdatera min Mac,min iPhone, min AppleWatch och min iPad,

varför kan jag inte uppdatera mina AirPods?

jag tar upp dem från mitt etui, kanske är de uppdaterade kanske 

inte…”

Fler har klagat på det att vi inte kan manuellt uppdatera AirPods Pro. Jag har dock aldrig haft problem med det. Det sköter sig självt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har experimenterat med rumsligt ljud och tycker att det låter fenomenalt bra med ”reverberation” eller rumsligt ljud med lite EQ som gör att det låter mycket klarare och mer distinkt. 
 

Eftersom jag nästan aldrig tittar på film i min iPhone så blir rumsligt som följer mina huvudrörelser mindre till nytta.

 

 Så den i mitten, rumsligt fast låst i balans i mitten verkar vara mitt bästa alternativ.

 

938E88AD-7AE5-4A55-9397-FF435C718429.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Mina AirPods Pro, dem som stoppas i öronen, inte etuien, laddas inte färdigt förrän till lunch vilket jag fann vara lite udda igår kväll närt jag noterade detta. Men detta beror väl såklart och helt enkelt att AirPods Pro används andra tider än min iPhone, vanligtvis först på eftermiddagen jag vill lyssna på en ljudbok eller podcast.

 

Jag är mycket förtjust i dem och förstår att jag kommer att ha glädje av dem i många år bl.a. tack vare den här optimerade laddningen. Även min iPhone XR har vunnit mycket på optimerad laddning (och ett större batteri) som kommer att vara användbar mycket längre än de två år iPhone 7 var användbar.

 

IMG_9331.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Postad (redigerade)

Jag hittade till slut mina AirPods Pro som låg lite gömda under en kontorsstol i köket på jobbet. Jag har ett svagt minne av att plocka ut snuset ur fickan och att AirPods Pro följde med och föll till golvet. 
 

Hur i hela friden kan man  registrera händelsen utan att reagera? Därför att det var det undermedvetna som registrerade?

 

 Lite irriterad är jag på mig själv. 
 

Signalen blev svag redan någon meter eller två ifrån och melodin var på så låg volym att det var med ett nödrop jag hörde det när jag befann mig i samma rum som dem. 
 

Hitta-funktionen ser ut som en sorts radar och fungerade mycket dåligt då signalen försvann redan ett tjugotalet meter ifrån. På grund av att bluetooth är så klent eller min relativt gamla iPhone XR?
 

Det som gjorde att jag till slut hittade mina AirPods Pro var det svaga ljudet då jag befann mig bara ett par meter ifrån. :galetglad:
 

450C6402-5BD5-4D27-83B9-E0706D5DA1F0.jpeg

EAC4109D-159B-4F3E-B41B-8007609B9F8C.jpeg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...