Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fina recensioner för de nya Mac-modellerna


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Och det här är ändå bara första början. Tänk dig generation 2, 3, 4, 5...
SoC gör dessa nya maskiner fantastiska, nästan svårt att tro på.
Min Intel iMac kommer nog inte att räcka lika länge som mina tidigare... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Och det här är ändå bara första början. Tänk dig generation 2, 3, 4, 5...
SoC gör dessa nya maskiner fantastiska, nästan svårt att tro på.
Min Intel iMac kommer nog inte att räcka lika länge som mina tidigare... :fundersam:

Varför skulle den inte göra det? Jag använder fortfarande min iMac 27 mid 2010.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Varför skulle den inte göra det? Jag använder fortfarande min iMac 27 mid 2010.

Ja jag kommer att ha nytta av den i 10 år, helt säkert, men då snigelslö i jämförelse med de då nyaste Macarna. Utvecklingen rullar dessutom på, mjukvaran med det och hur vi använder datorer.

Jag delar din upphetsning som även jag förstår vad som håller på att ske, ett JÄTTEKLIV framåt för datortekniken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Kanske blir det en mini med M2 eller M3. Ungefär när M4 har kommit. :D 

M4 sägs rymmas i en datormus. Den lilla värmen som utvecklas blir alldeles lagom en ruggig vinterdag med frusna fingrar. :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja jag kommer att ha nytta av den i 10 år, helt säkert, men då snigelslö i jämförelse med de då nyaste Macarna. Utvecklingen rullar dessutom på, mjukvaran med det och hur vi använder datorer.

Jag delar din upphetsning som även jag förstår vad som håller på att ske, ett JÄTTEKLIV framåt för datortekniken!

Beror ju helt på vad du ska använda den till och Apple har för vana att inte tvinga på macOS versioner som slöar ner datorn så att den blir oanvändbar. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

M4 sägs rymmas i en datormus. Den lilla värmen som utvecklas blir alldeles lagom en ruggig vinterdag med frusna fingrar. :hihihi:

Låter bra! M3:an är stor som en Chromecast och sitter osynligt bakom skärmen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Apple kommer sälja M-chippet till andra datortillverkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, lappen71 säger:

Undrar om Apple kommer sälja M-chippet till andra datortillverkare?

Varför i hela fridens namn ska de göra det om de kan sälja mer av egna prylar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Varför i hela fridens namn ska de göra det om de kan sälja mer av egna prylar?

Tjäna ännu mer genom att licensiera? De kan ju alltid ligga steget före i sina egna produkter ändå. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Tjäna ännu mer genom att licensiera? De kan ju alltid ligga steget före i sina egna produkter ändå. :) 

Kanske. Men jag blir ändå förvånad om de skulle göra det. Hakan i golvet. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Kanske. Men jag blir ändå förvånad om de skulle göra det. Hakan i golvet. :tappahakan:

Jag tror att du ska vara beredd på att Apple gör det som är bäst för affärerna. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag tror att du ska vara beredd på att Apple gör det som är bäst för affärerna. :) 

ÄR det de facto bäst för affärerna då? Jag hade hållit hårt om kronjuvelen. Men medger möjligheten till att ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

ÄR det de facto bäst för affärerna då? Jag hade hållit hårt om kronjuvelen. Men medger möjligheten till att ha fel.

Jag tror att Apple vet bäst. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, lappen71 säger:

Undrar om Apple kommer sälja M-chippet till andra datortillverkare?

Vad skulle de har chippet till? De är förmodligen för djupt rotade i x86 och x64 från Intel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Undrar om Apple kommer sälja M-chippet till andra datortillverkare?

Det är en intressant tanke. Men Apple måste ju se till att de har ett övertag så kanske de säljer M1 till andra när ( den ohyggliga monsterprocessorn ) M3 lanseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad skulle de har chippet till? De är förmodligen för djupt rotade i x86 och x64 från Intel.

Tja. Apple har förmodligen alltid haft experiment-OS i fall att man måste byta. Strategiskt måste det bli smisk för den som inte har det. Qualcomm har ju också ARM-baserade processorer så varför skulle inte andra kunna hoppa på ett parallellt tåg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteritiden är som sagt väldigt väldigt imponerande. När jag packade upp den hade den 70% i batteri och jag laddade den fullt direkt. Först nu 24h senare och ca 12h användande laddade jag batteriet. En sak som jag märkte direkt är att datorn blir inte varm när den laddas. Min gamla MBP kunde blir rejält varm och speciellt magsafe kontakten kunde bli så varm att den var svår att ta på.

Denna dator slutar aldrig att imponera.

 

1771139694_Skrmavbild2020-11-21kl_20_05_44.png.12db131fc7e148dacabadf8b8f0aa72c.png1987412550_Skrmavbild2020-11-21kl_20_08_37.png.c7e664c7210df26ddc260ee2a0a113bf.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Batteritiden är som sagt väldigt väldigt imponerande. När jag packade upp den hade den 70% i batteri och jag laddade den fullt direkt. Först nu 24h senare och ca 12h användande laddade jag batteriet. En sak som jag märkte direkt är att datorn blir inte varm när den laddas. Min gamla MBP kunde blir rejält varm och speciellt magsafe kontakten kunde bli så varm att den var svår att ta på.

Denna dator slutar aldrig att imponera.

 

1771139694_Skrmavbild2020-11-21kl_20_05_44.png.12db131fc7e148dacabadf8b8f0aa72c.png1987412550_Skrmavbild2020-11-21kl_20_08_37.png.c7e664c7210df26ddc260ee2a0a113bf.png

Grattis. Vilken spec blev det på din nya MBA? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, cokeman säger:

Grattis. Vilken spec blev det på din nya MBA? 

Det blev instegsmodellen. https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-air

Den med 8GB RAM och 256GB SSD

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-18 09:36, Axelman säger:

Det beror ju på vad man tycker är ok i en enklare konsumentdator. Vad ska jag med ett värstinggrafikkort till? Helt onödigt.

Tycker det är lite intressant att det finns två varianter att välja på till Air, skillnaden är sju eller åtta grafikkärnor och den åttonde kärnan kostar 500 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...