Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epson skrivare i Mac Os BIG SUR


snalle
 Share

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, snalle säger:

Big Sur stödjer inte min Epson Stylus Photo R2400.Vad gör jag,någon?

Testa med drivrutinerna för Catalina?

Kolla med Epson support?

Nedgradera till Catalina?

Köp kompatibel skrivare?

 

Bara att välja. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, snalle säger:

Big Sur stödjer inte min Epson Stylus Photo R2400.Vad gör jag,någon?

Låter bli att uppdatera till Big Sur. Om det inte finns någon funktion du verkligen måste ha.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, DittDatt säger:

Låter bli att uppdatera till Big Sur. Om det inte finns någon funktion du verkligen måste ha.

Samma här, får hoppas den inte gör det själv bara, Apple litar jag inte på längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skriver här i detta forum för första gången, blev medlem idag.:galetglad:

 

Skrivaren ifråga skall fungera med Big Sur. På Epsons hemsida kan man kontrollera detta.

Svaret är: 

Compatibility details for Epson R2400

Your product is macOS Big Sur compatible. The product driver is available via the Epson support website. 

Printer Driver: Please use v10.85 or later.

 

Här hittar du drivrutinen:

https://epson.com/Support/Printers/All-In-Ones/Artisan-Series/Epson-Artisan-837/s/SPT_C11CB20201?review-filter=macOS+10.14.x

Det är inte så noga vilken skrivare du väljer bara programvaran är rätt. När man installerar programvaran så ser man en informationsruta med en lista på vilka skrivare som ingår.

Jag har en Epsonskrivare som inte gick att installera genom att lägga till skrivare. Då gjorde jag som jag beskrivit här och det fungerade utan problem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, BAN säger:

Hej!

Jag skriver här i detta forum för första gången, blev medlem idag.:galetglad:

 

Skrivaren ifråga skall fungera med Big Sur. På Epsons hemsida kan man kontrollera detta.

Svaret är: 

Compatibility details for Epson R2400

Your product is macOS Big Sur compatible. The product driver is available via the Epson support website. 

Printer Driver: Please use v10.85 or later.

 

Här hittar du drivrutinen:

https://epson.com/Support/Printers/All-In-Ones/Artisan-Series/Epson-Artisan-837/s/SPT_C11CB20201?review-filter=macOS+10.14.x

Det är inte så noga vilken skrivare du väljer bara programvaran är rätt. När man installerar programvaran så ser man en informationsruta med en lista på vilka skrivare som ingår.

Jag har en Epsonskrivare som inte gick att installera genom att lägga till skrivare. Då gjorde jag som jag beskrivit här och det fungerade utan problem.

Bra info! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...