Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte logga in på ny Iphone (SMS-kod skickas till gammal Iphone som INTE fungerar)


Pretorian
 Share

Rekommendera Poster

Sonens Iphone har fått krossat glas. Det går inte att logga in eller liknande för glaset är intryckt så telefonen tror att man trycker på hela skärmen.

 

Vi har en äldre Iphone som han ska få men när jag ska hämta hans säkerhetskopia via Icloud måste jag logga in med hans AppleID. För att kunna göra det skickas Apple en SMS-kod till hans gamla telefon men vi kan inte se den eftersom vi inte kan logga in på den.

 

Kan vi logga in på hans nya Iphone UTAN att det skickas saker till hans gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

SMS skickas till den mobil som sim-kortet är monterat i.

Just nu skickas det till hans gamla.

Sim-kortet sitter i den nya men den är fast i "Start"-guiden där jag väljer land, wifi, appleid och att den ska återskapa från kopia. Jag kommer inte vidare innan jag återskapat kopian.

 

Eller ska jag ställa in som ny Iphone bara för att komma in i den och SEN återskapa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid uppstart av telefonen när man loggar in med Apple ID och ska få tvåfaktor-koden så finns en länk/text att trycka på. "Har du inte fått någon kod" eller liknande. Tryck på denna och välj sen att du vill få koden som SMS istället för skickad till betrodda enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att ställa in som ny med förhoppning om att jag NU kan återställa från Icloud så telefonen är som den gamla. Men för att göra det måste jag RADERA allt så då är jag tillbaks.

Jag kan inte återskapa från Icloud eftersom det inte går att logga in eftersom det skickas säkerhetskod till gammal mobil som inte går att öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Pretorian säger:

Jag testade att ställa in som ny med förhoppning om att jag NU kan återställa från Icloud så telefonen är som den gamla. Men för att göra det måste jag RADERA allt så då är jag tillbaks.

Jag kan inte återskapa från Icloud eftersom det inte går att logga in eftersom det skickas säkerhetskod till gammal mobil som inte går att öppna.

Precis så som det ska vara. Kod skickas till betrodda enheter. Har du inte tillgång till en sådan får du välja att skicka koden som SMS till ditt betrodda telefonnummer.

 

Citerar mig själv igen eftersom du verkar ha missat mitt svar.

 

Vid uppstart av telefonen när man loggar in med Apple ID och ska få tvåfaktor-koden så finns en länk/text att trycka på. "Har du inte fått någon kod" eller liknande. Tryck på denna och välj sen att du vill få koden som SMS istället för skickad till betrodda enheter.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Jag testade med SMS men det gick inte att få upp på nya telefonen eftersom jag är mitt i inställnings-guiden.

MEN... vi kom på att sonen har en Apple Watch och den var fylld med koder så nu har vi kommit förbi.

Kan jag lägga till mitt nummer som betrodda nummer under sonen Icloud-konto eller blir det konstigt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Pretorian säger:

Tack.

Jag testade med SMS men det gick inte att få upp på nya telefonen eftersom jag är mitt i inställnings-guiden.

MEN... vi kom på att sonen har en Apple Watch och den var fylld med koder så nu har vi kommit förbi.

Kan jag lägga till mitt nummer som betrodda nummer under sonen Icloud-konto eller blir det konstigt då?

SMS-koden kommer mitt i inställnings-guiden så det ska inte vara något problem.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...