Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya M1-Macarna dyker upp i Geekbench – spöar Apples tidigare bärbara


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Låt oss se om vi kan matte här. Bifogar bild på

MBA 2020 med standardprocessorn. 1989 i Multicore. 

MBA  2010 med nya standardprocessorn har 7433 i Multicore.

Kan Ditt räkna ut Datt här? :w00t:

 

 

 

Skärmavbild 2020-11-12 kl. 18.31.54.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, pajj säger:

Vad jag minns så förmedlade de att den var 3-4 gånger snabbare än en PC i motsvarande kategori. Alltså en PC med samma formfaktor och pris.

Många tech-tidningar och sajter har formulerat det som att "the tech giant said it was four times faster than the top-selling PC desktop in its price range". Inget om formfaktor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Låt oss se om vi kan matte här. Bifogar bild på MBA 2020 med standardprocessorn. 1989 i Multicore. 

MBA  2010 med nya standardprocessorn 7433. Kan Ditt räkna ut Datt här? :w00t:

Skärmavbild 2020-11-12 kl. 18.31.54.png

Ser ingen "top selling PC Desktop" att räkna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Ser ingen "top selling PC Desktop" att räkna på.

Du tror VERLIGEN på reklam efter som du tjafsar så infernaliskt! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte tycka, ÄR. Du är bara för emotionellt påverkad för att se det uppenbara.
MacBook Air early 2020 till exempel fick ungefär 1000 för enkelkärnigt test och 2400 på det andra. Räkna själv. ☝️ :nerd:

Så du räknar MBA early 2020 som en "top selling PC Desktop"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, DittDatt säger:

Många tech-tidningar och sajter har formulerat det som att "the tech giant said it was four times faster than the top-selling PC desktop in its price range". Inget om formfaktor.

Angående M1 i Mac Mini, ja. Jämför processorer i desktops för 8500 kr mot M1, så kommer du förmodligen fram till samma slutsats. Om inte, dela med dig av ditt resultat :)

Redigerad av pajj
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Så du räknar MBA early 2020 som en "top selling PC Desktop"?

I stället för att konstatera att M1 är ett stort lyft så har du fastnat på att glaset är halvtomt. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Du tror VERLIGEN på reklam efter som du tjafsar så infernaliskt! :totaltgalen:

Men hallå! Det är ju det som ÄR min poäng. Varför måste Apple alltid överdriva så löjligt mycket. Det är som att Volvo skulle gå ut med att ingen kan bli skadad i deras säkra bilar. Vem som helst skulle ju inse att det inte stämmer och Volvo skulle framstå som löjligt. Det är ju precis sånt här som gör att folk i branschen skrattar åt Apple och åt bokstavstrogna fanboys som herr Mikael. Jag gillar ju Mac OS i grunden,men har svårt för en del av Apples stollerier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, DittDatt säger:

Men hallå! Det är ju det som ÄR min poäng. Varför måste Apple alltid överdriva så löjligt mycket. Det är som att Volvo skulle gå ut med att ingen kan bli skadad i deras säkra bilar. Vem som helst skulle ju inse att det inte stämmer och Volvo skulle framstå som löjligt. Det är ju precis sånt här som gör att folk i branschen skrattar åt Apple och åt bokstavstrogna fanboys som herr Mikael. Jag gillar ju Mac OS i grunden,men har svårt för en del av Apples stollerier.

Min poäng är VARFÖR BRY SIG/DIG?? Företag överdriver och håller på. Inget nytt under solen. Titta på det vi vet och det ser onekligen bra ut. :kramis: Vem vet, kanske det kommer ett test med ett deltest på någon liten grej som slår PC-burken med 400%. Men vem bryr sig...

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Min poäng är VARFÖR BRY SIG/DIG?? Företag överdriver och håller på. Inget nytt under solen. Titta på det vi vet och det ser onekligen bra ut. :kramis: Vem vet, kanske det kommer ett test med ett deltest på någon liten grej som slår PC-burken med 400%. Men vem bryr sig...

Jag tror det är precis det som stör DittDatt. Mac har framtiden för sig medan PC snart gjort sitt, såvida de inte gör en Apple förstås och satsar på SoC de med.

Redigerad av mikaellq
Fulstavning
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag tror det är precis det som stör DittDatt. Mac har framtiden för sig medan PC snart gjort sitt, såvida de inte gör en Apple förstås och satsar på SoC de med.

PC har inte gjort sitt. De har sina kunder och applikationer och den världen rullar på. Det går i vågor. Om tio år kanske det är tvärt om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tror det är precis det som stör DittDatt. Mac har framtiden för sig medan PC snart gjort sitt, såvida de inte gör en Apple förstås och satsar på SoC de med.

Det finns många som måste köra Windows. Jag är en av de stackarna. ?

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Axelman säger:

PC har inte gjort sitt. De har sina kunder och applikationer och den världen rullar på. Det går i vågor. Om tio år kanske det är tvärt om...

Tror du PC-nördarna kommer att kunna nöja sig med sin PC som tuffar på i snigeltempo? Jag tror seriöst på att denna övergång är långt mer dramatisk än du kanske tror. De kommande åren kommer Apple att visa upp Macs med fantastisk prestanda så till den grad att många PC-nördar kommer att hänga på skyltfönstren på App Stores världen runt och dregla de med. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här bytet av arkitektur är ju ingen nyhet, men det är stort. Och blir större. Ingen tror väl att folk nöjer sig med bärbara/stationära datorer med andra operativsystem som blir akterseglade så här?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Tror du PC-nördarna kommer att kunna nöja sig med sin PC som tuffar på i snigeltempo? Jag tror seriöst på att denna övergång är långt mer dramatisk än du kanske tror. De kommande åren kommer Apple att visa upp Macs med fantastisk prestanda så till den grad att många PC-nördar kommer att hänga på skyltfönstren på App Stores världen runt och dregla de med. :whistling:

Du har feber. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag tror det är precis det som stör DittDatt. Mac har framtiden för sig medan PC snart gjort sitt, såvida de inte gör en Apple förstås och satsar på SoC de med.

Man undrar ju vad som fattas dig. Jag är ju en dedikerad användare av MacOS sedan 80-talet. Det kanske kommer som en stor överraskning för dig, men man kan ju gilla Mac och MacOS utan att vara en dresserad knähund som äter allt som husse håller fram. Det är folk som uppför sig som dresserade knähundar som stör mig, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, DittDatt säger:

Man undrar ju vad som fattas dig. Jag är ju en dedikerad användare av MacOS sedan 80-talet. Det kanske kommer som en stor överraskning för dig, men man kan ju gilla Mac och MacOS utan att vara en dresserad knähund som äter allt som husse håller fram. Det är folk som uppför sig som dresserade knähundar som stör mig, inget annat.

Det är du som gnäller på Apple hela tiden. Det här är ett forum för Apple-fans, inte Apple-belackare.

Jag är MYCKET nöjd med mina Apple-prylar och kommer hit därför att delad glädje är dubbel glädje. Så vänligen bespara oss dessa negativiteter och bli en i gänget istället. Mycket roligare! :byrakrat::kissing:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, DittDatt säger:

Men i det sedvanliga säljtugget från Apple skulle ju M1 spöa skiten ur alla Intelburkar ("M1 är upp till tre-fyra gånger snabbare, bla bla"). MacMini hamnar ju inte ens på GeekBenchs tio-i-topp-lista. det är säkert en bra processor med innovativ teknik, men måste de ta i så mycket jämt i reklamen? Folk som kan nåt skrattar ju.

 

965B89CF-47AC-47AC-88FB-9B07DABE5C60.jpeg

67927567-CF5C-44E2-859C-18C912E2910C.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Man undrar ju vad som fattas dig. Jag är ju en dedikerad användare av MacOS sedan 80-talet. Det kanske kommer som en stor överraskning för dig, men man kan ju gilla Mac och MacOS utan att vara en dresserad knähund som äter allt som husse håller fram. Det är folk som uppför sig som dresserade knähundar som stör mig, inget annat.

Man kan vara här på forumet UTAN att vara nedlåtande mot andra. :policeman: Folk får faktiskt tycka vad de vill i sverige. Du har varit på forumet så länge att du sett att många är kritiska mot saker och ting som Apple gör. Jag säger inte att vi är knähundar generellt, snarare tvärt om. Men man kan ju gilla saker utan att hålla med om allt.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju Apples problem om man vill svamla hur bra M1 är. Men när hände det senast att en Macdator ( Air i detta fallet ) blev 360% kraftfullare från en modell till nästa? Då talar vi ändå om basic M1. Vi har inte sett prestanda-M1 än som borde komma i MacPro och MacBook Pro 16". Samt att detta är Apples första försök med egen processor i datorer. Inte illa för att vara i första klass....

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Axelman säger:

Man kan vara här på forumet UTAN att vara nedlåtande mot andra. :policeman: Folk får faktiskt tycka vad de vill i sverige. Du har varit på forumet så länge att du sett att många är kritiska mot saker och ting som Apple gör. Jag säger inte att vi är knähundar generellt, snarare tvärt om. Men man kan ju gilla saker utan att hålla med om allt.

Liknelsen med knähund riktar sig mot Mikael specifikt. Visst får han tycka vad han vill - jag vet inte ens hur jag skulle kunna hindra honom. Men om då jag får tycka vad jag vill så tycker jag att han uppför sig som en lydig knähund, ägd av Apple. Och jag har svårt för knähundar, både bildliga och bokstavliga. Vad hände med "Think different"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Det är du som gnäller på Apple hela tiden. Det här är ett forum för Apple-fans, inte Apple-belackare.

Jag är MYCKET nöjd med mina Apple-prylar och kommer hit därför att delad glädje är dubbel glädje. Så vänligen bespara oss dessa negativiteter och bli en i gänget istället. Mycket roligare! :byrakrat::kissing:

Förlåt, jag hade missat att det är ett forum endast för folk som är helt nöjda med allt Apple gör. Det kanske förklarar att det bara är ett tiotal personer som hänger här. Plus alla tillfälliga som har problem med sina Apple-prylar förstås (som inte är välkomna att stanna eftersom de just har problem med prylarna och därför inte är nöjda).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Förlåt, jag hade missat att det är ett forum endast för folk som är helt nöjda med allt Apple gör. 

Inte undra på att du missat det, för det är faktiskt inte sant. Jag gillar Apple, men verkligen inte allt de gör, särskilt inte på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Jag gillar Apple, men verkligen inte allt de gör, särskilt inte på senare tid.

Precis som jag alltså. Jag gillade tiden när Apple gick mot opensource och standarkomponenter i datorerna. Nu lutar allt åt det instängda och proprietära igen. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...