Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobildata krånglar på iPhone XS


Mons
 Share

Rekommendera Poster

Fram till i somras använde jag en iPhone 4s.

Bytte den då till en iPhone XS.

 

Några månader senare börjar min nya iPhone XS få problem med uppkopplingen mot Internet.

Via wi-fi funkar den fint, men via 3G/4G funkar det bara ibland.

Eftersom jag bytte operatör ungefär samtidigt som telefon var jag osäker på orsaken till problemet.

 

Jag plockade i fredags fram min gamla 4S och flyttade tillbaka simkortet till den.

Jag har nu surfat och messat via 3G på min 4S utan problem i fyra dar.

Så nu känns det som att det är min nya iPhone XS som är orsaken till problemet.

 

Är det någon som stött på liknande problem?

Har någon av er tipps på åtgärd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, SirKnasen säger:

Så problemet är så pass frekvent så det händer mer eller mindre dagligen?

Nästan.

 

Det var inga problem under sommaren.

Sen trodde jag det hade med iOS 14.0.1 att göra och att det blev bättre med 14.1 men så är det tyvärr inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mons säger:

Nästan.

 

Det var inga problem under sommaren.

Sen trodde jag det hade med iOS 14.0.1 att göra och att det blev bättre med 14.1 men så är det tyvärr inte

Antar att 14.2 inte heller gjorde någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone 7 låser sig ibland, jag har 4G uppkoppling men mobildata fungerar inte. Det verkar bara hända ibland när jag åker bil och är inkopplad via CarPlay. Eter omstart av telefonen så fungerar allt som det ska igen. Kan gå flera dagar mellan gångerna det händer. Har ingen förklaring till varför det händer eller hur man löser det mer permanent. Har senaste IOS 14 uppdateringen installerad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, SirKnasen säger:

Antar att 14.2 inte heller gjorde någon skillnad?

Har installerat 14.2 nu så får vi se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Raphael säger:

Min iPhone 7 låser sig ibland, jag har 4G uppkoppling men mobildata fungerar inte. Det verkar bara hända ibland när jag åker bil och är inkopplad via CarPlay. Eter omstart av telefonen så fungerar allt som det ska igen. Kan gå flera dagar mellan gångerna det händer. Har ingen förklaring till varför det händer eller hur man löser det mer permanent. Har senaste IOS 14 uppdateringen installerad. 

Mycket intressant. 

Jag får fortsätta testa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det händer bara ibland, kanske en 2 gånger på en månad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2020-11-11 09:24, Mons säger:

Mycket intressant. 

Jag får fortsätta testa

Nu har jag kört min XS med 14.2 i två veckor utan problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mons säger:

Nu har jag kört min XS med 14.2 i två veckor utan problem

Alla programvaror från Apple släpps numera ofärdiga. Att Apple kallar dem stabila är bara marknadsföring. Man får vara glad om operativsystemen är drägligt buggfria strax innan de ska avlösas av nya buggfester (nu senast Sir Bug).

Bra att IOS 14.2 tycks ha löst dina problem, men det förvånar inte att det har dröjt. Tack för att du återkopplade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Mons säger:

Nu har jag kört min XS med 14.2 i två veckor utan problem

Man ska inte ropa hej förrän man är över ån. I dag funkade inte uppkopplingen mot 4G. Efter omstart funkar det igen. Irriterande 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2020-11-27 10:04, Mons säger:

Man ska inte ropa hej förrän man är över ån. I dag funkade inte uppkopplingen mot 4G. Efter omstart funkar det igen. Irriterande 

Detta sker fortfarande ett par gånger i veckan. Är så trött på att starta om telefonen för att tex kunna parkera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du starta om telefonen?

Kanske räcker att sätta den i flygplansläge några sekunder och sedan tillbaka......

 

Men - måste vara hur segt som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Stereotypen säger:

Måste du starta om telefonen?

Kanske räcker att sätta den i flygplansläge några sekunder och sedan tillbaka......

 

Men - måste vara hur segt som helst.

 

Ska prova det.

 

Redigerad av Mons
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju ganska ny - kan du fortfarande reklamera den?

 

Är det lika med andra operatörer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Stereotypen säger:

Den är ju ganska ny - kan du fortfarande reklamera den?

 

Är det lika med andra operatörer?

Jag har ju tre års reklamationsrätt så jag kanske ska utnyttja det. Men när jag har läst om andra som har liknande problem så blev jag osäker på om det är telefonen som är problemet.

 

Har inte provat med andra operatörer

Redigerad av Mons
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de samma operatör som du?

Beställ ett kontantkort från annan operatör som inte är delaktig i den du har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Stereotypen säger:

Har de samma operatör som du?

Beställ ett kontantkort från annan operatör som inte är delaktig i den du har nu.

Jag ska prova det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gömt några ovidkommande inlägg med onödigt dålig ton.

/Telly82, Moderator 

  • Gilla 3
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-26 18:10, Alix säger:

Alla programvaror från Apple släpps numera ofärdiga. Att Apple kallar dem stabila är bara marknadsföring. Man får vara glad om operativsystemen är drägligt buggfria strax innan de ska avlösas av nya buggfester (nu senast Sir Bug).

Bra att IOS 14.2 tycks ha löst dina problem, men det förvånar inte att det har dröjt. Tack för att du återkopplade.

Ja,så är det,tycker apple spårat ut,har aldrig fått hjälp av Supporten heller,inte siri bara fått trycka runt,o inte hjälper det.Har inte supporten iphons?Verkar inte så? Siri kan inte ÄÅÖ MEN VARFÖR KAN INTE SUPPORTEN PROVA,tar en sekund att sätta Å i en kontakt o se,men gör dom inte o se vad som är fel...Funkar inte med Ä Å Ö HELT ENKELT?

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, bosse2 säger:

Ja,så är det,tycker apple spårat ut,har aldrig fått hjälp av Supporten heller,inte siri bara fått trycka runt,o inte hjälper det.Har inte supporten iphons?Verkar inte så? Siri kan inte ÄÅÖ MEN VARFÖR KAN INTE SUPPORTEN PROVA,tar en sekund att sätta Å i en kontakt o se,men gör dom inte o se vad som är fel...Funkar inte med Ä Å Ö HELT ENKELT?

Haha har du Siri inställt på svenska så förstår hon ä å ö utan problem. Däremot om du har en dialekt som gör att du låter som att du inte svalt gröten, typ skånska, kan det bli problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, bosse2 säger:

Ja,så är det,tycker apple spårat ut,har aldrig fått hjälp av Supporten heller,inte siri bara fått trycka runt,o inte hjälper det.Har inte supporten iphons?Verkar inte så? Siri kan inte ÄÅÖ MEN VARFÖR KAN INTE SUPPORTEN PROVA,tar en sekund att sätta Å i en kontakt o se,men gör dom inte o se vad som är fel...Funkar inte med Ä Å Ö HELT ENKELT?

Jag har inget att klaga på när det gäller Apple support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mons säger:

Jag har inget att klaga på när det gäller Apple support

Inte jag heller. Gillade iofs inte deras svar men det hjälpte mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, lappen71 säger:

Haha har du Siri inställt på svenska så förstår hon ä å ö utan problem. Däremot om du har en dialekt som gör att du låter som att du inte svalt gröten, typ skånska, kan det bli problem. 

Allt inställt,Ä Å Ö FUNKAR INTE,för siri,försvann ios 14,3,och många fler i tråden det inte funkar med....Ps: Igår lördag,var el-giganten,Provade olika lurar Siri kunde inte ÄÅÖ...på nån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, bosse2 säger:

Allt inställt,Ä Å Ö FUNKAR INTE,för siri,försvann ios 14,3,och många fler i tråden det inte funkar med....Ps: Igår lördag,var el-giganten,Provade olika lurar Siri kunde inte ÄÅÖ...på nån...

Anekdotisk bevisföring. Siri fungerar på svenska. Så är det det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...