Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macen hittar inte android telefonen


rota1113
 Share

Rekommendera Poster

Jag skulle tanka över foton från android telefonen (Huawei) till maten, jag kollade på Youtube hur det skulle gå till, jag tankade hem Android file transfer till datorn och kopplade in telefonen via usb. Då enligt You tuben skulle telefonens register komma upp men min dator känner inte av telefonen Android file transfer säger bara att den inte känner av någon android enhet. Är det någon inställning jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, rota1113 säger:

Jag skulle tanka över foton från android telefonen (Huawei) till maten, jag kollade på Youtube hur det skulle gå till, jag tankade hem Android file transfer till datorn och kopplade in telefonen via usb. Då enligt You tuben skulle telefonens register komma upp men min dator känner inte av telefonen Android file transfer säger bara att den inte känner av någon android enhet. Är det någon inställning jag missat?

Ja, du måste svajpa ned ovanifrån, trycka på USB och välja USB-läge. Sedan är det bättre med PTP (bildläge) och att du öppnar Foton eller Bildinsamling, så ser du vad du har och kan välja. MTP, filöverföring, är till för dokumentformat, mera. MTP är instabilt på mac, därtill.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, rota1113 säger:

Svajpa ned ovanifrån?   

Ja, du svajpar ned på din Android i ovankant så att du ser snabbinställningarna och aviseringsmenyn. Längst ned ska det då finnas en avisering om att du har aktiverat USB, förmodligen som laddning. Klicka där och välj vidare.

 

6 timmar sedan, rota1113 säger:

Nu har jag lyckats parkoppla telefonen med maten, var hittar jag telefonen i datorn?

Parkopplat hur då? Om MTP, filöverföring, så ska du se innehållet i Android File Transfer-fönstret, om du har PTP, bildläge, ska du se mobilen i programmen Bilder och Bildinsamling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...