Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari laggar/är segt....


jogla73
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag upplever att Facebook (nya versionen) laggar något oerhört i Safari?!..... Funkar betydligt bättre i Chrome....

Vad kan problemet vara? Använder Safari (Version 14.0 (15610.1.28.1.9, 15610)

 

Mvh Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, jogla73 säger:

Hej!

Jag upplever att Facebook (nya versionen) laggar något oerhört i Safari?!..... Funkar betydligt bättre i Chrome....

Vad kan problemet vara? Använder Safari (Version 14.0 (15610.1.28.1.9, 15610)

 

Mvh Jonas

 

Det är vanligtvis inte Safari självt som är problemet utan mängden trackers och reklam samt DNS. Jag gissar att Chrome by default använder Googles egna DNS, 8.8.8.8 och 8.8.4.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova

Säker start - lätt städning som fixar småstrul. Åtgärd No1 om Macen inte är sig lik.

1. Håll ner Shift under uppstart.

2. Låt datorn jobba klart.

2. Logga in.

4. Starta om som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, jogla73 säger:

Hej!

Jag upplever att Facebook (nya versionen) laggar något oerhört i Safari?!..... Funkar betydligt bättre i Chrome....

Vad kan problemet vara? Använder Safari (Version 14.0 (15610.1.28.1.9, 15610)

 

Mvh Jonas

 

Ja det är segt av någon anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är vanligtvis inte Safari självt som är problemet utan mängden trackers och reklam samt DNS. Jag gissar att Chrome by default använder Googles egna DNS, 8.8.8.8 och 8.8.4.4

I det här fallet så är det Safari som har problem med FB. Beror inte på tracker eller något annat.

Jag kör Pihole och reklamblockerare så den är borttaget ur ekvationen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, lappen71 säger:

I det här fallet så är det Safari som har problem med FB. Beror inte på tracker eller något annat.

Jag kör Pihole och reklamblockerare så den är borttaget ur ekvationen.

Ja vid närmare eftertanke så noterar även jag att Facebook funkar sisådär även för mig.

Sockerberget gillar inte Apple och allt de gjort för att skydda sina kunder från snokandet Facebook, Google och andra ägnar sig åt, så jag tror att narcissistiske sockerberget har sett till att ansiktsboken funkar sämre med Safari. Ett sätt att jävlas tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...