Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Google calendar och ios kalenderapp


davidhildor
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
Jag lyckas inte synka min jobbkalender (Google calendar) med Apples kalenderapp på iPhone.
 

Jag har följt anvisningar från både apple och Google.
 

Jag har lagt in kontot under inställningar och lagt till kalendern i kalenderappen men inga poster visas i kalendern.

 

Någon som har något tips på hur jag går vidare?

 

Mvh David 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, davidhildor säger:

Hej!
Jag lyckas inte synka min jobbkalender (Google calendar) med Apples kalenderapp på iPhone.
 

Jag har följt anvisningar från både apple och Google.
 

Jag har lagt in kontot under inställningar och lagt till kalendern i kalenderappen men inga poster visas i kalendern.

 

Någon som har något tips på hur jag går vidare?

 

Mvh David 

 

 

Visas kontot när du klickar på kalendrar i appen? Är samtliga kalendrar ibockade under kontot när du klickar på kalendrar i appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den syns ej. Jag har under inställningar/konton bokat i kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut om du går till >Inställningar >Kalender >Konton ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog visa vyn för kalendrar i kalender-appen också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, de syns där i motsats till vad du påstod tidigare. 
Gå till kalender på gmail.com och skapa mötet där. Dyker bokningen upp i dator eller telefon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är inte min jobbkalender tyvärr. Jag har testat att dela kalendern men när jag öppnar länken så öppnas Googles kalenderapp.

 

Tack för att du tar dig tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapade en post på calendar.google.com från mitt jobbkonto.

Posten syns Googles kalenderapp men ej i apples.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, davidhildor säger:

Det där är inte min jobbkalender tyvärr. Jag har testat att dela kalendern men när jag öppnar länken så öppnas Googles kalenderapp.

 

Tack för att du tar dig tid!

 

inte min jobbkalender tyrr”

Det står Arbete i rubriken. 
 

”Googles kalenderapp men ej i apples”

Menar du fortfarande i telefonen?

 

 

 

”dela kalenden”??

Är det inte samma konto?? Du gav sken av det i början. 
 

Logga in med samma konto på alla tre, telefon, dator och webb(via datorn). 

Utgå från webben och skapa där. Dyker det upp i telefon eller dator då. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(”inte min jobbkalender tyrr”

Det står Arbete i rubriken). Jag tänkte att det var en kalender  jag skapat när jag försökt få ordning på kalenderproblemet men det kanske är rätt kalender som du säger.

 

(”Googles kalenderapp men ej i apples”

Menar du fortfarande i telefonen?) Japp

 

(”dela kalenden”??

Är det inte samma konto?? Du gav sken av det i början.) Jag gick in på jobbkalender genom webbläsare på datorn och under delningsinställningar så använde jag alternativet "Dela med vissa personer" och delade kalendern med min privata mail. (samma som mitt apple-id)

 

Var menar du att jag ska logga in? I webbläsaren på datorn är jag inloggad på mitt jobbkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, davidhildor säger:

delade kalendern med min privata mail

ok, varför krångla med att dela till din privata kalender? Då kommer du ha ändå ha två kalendrar i kontot. Lägg till arbets-kontot direkt i appen istället. Delning brukar användas för att dela till andra personer, sällan till sig själv(finns få bra anledningar till att dela en egen kalender till sig själv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar alla möjliga vägar att få det att funka. Eftersom appleid och därmed kalender är på min privata mail tänkte jag att det kanske kunde funka att dela. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, davidhildor säger:

Jag testar alla möjliga vägar att få det att funka. Eftersom appleid och därmed kalender är på min privata mail tänkte jag att det kanske kunde funka att dela. 

Den rätta vägen är att lägga till kontot. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar lägga till mitt jobbkonto under inställningar/konto och sen i kalenderappen?

 

Trevlig helg till dig också! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi redan har konstaterat att det är gjort. Trots det så fungerar ej. Tack för din tid. Jag söker vidare efter hjälp.

Mvh David Hildor 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in Gmail i Systeminställningar:Internet-konton direkt när jag fick igång min nya iMac. Det funkade också direkt.

internetkonton.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog förtydliga lite. Jag loggade in på macworld forum på datorn och ser att det står imac 24 under mitt namn. Det var 2007. Jag använder Windows hemma nu. Jag förstår att det är lätt att förutsätta att jag sitter på en mac när vi faktiskt befinner på macworld forum. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in Google såklart även i min iPhone i Inställningar:E-post:Konton.

Jag testade för ros skull att lägga in något i kalendern hos Google som jag normalt aldrig använder och det dök upp direkt i kalendern även i min iPhone.

 

IMG_5913.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser likadant ut hos mig. Trots det så fungerar det ej. Jag funderar på om det kan vara en begränsning i hur vi får dela kalendrar från jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, davidhildor säger:

Ser likadant ut hos mig. Trots det så fungerar det ej. Jag funderar på om det kan vara en begränsning i hur vi får dela kalendrar från jobbet.

Du gillar antagligen inte att höra det men... pc-skit... Har ni någon tekniker på jobbet så kanske det med lite tur och mycket krånglande går att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara! Jag ser Windows som ett nödvändigt ont. Jag spenderar min minimala egentid med att spela.

 

Jag ska kolla med it när jag är tillbaka från föräldraledigheten.

Trevlig helg!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...