Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bygga databas


alfabeta
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Hoppas jag inte råddar till allt genom att inte veta var denna min fråga bör ställas. 
Jag behöver i förstone skapa en enkel databas, som ska vara lättillgänglig, men lösenordsskyddad, via internet.
Vidare vore det bra om de tabeller som då skapas och fylls vore exporterbara; tanken är att så småningom bygga en något mer komplex struktur. 
Fråga: finns en enkel lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är enkelt vet jag inte, men Amazon (AWS) erbjuder flera mer eller mindre gratis databastjänster. Vill du köra i mindre skala så kanske en Raspberry ? kan vara lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, alfabeta säger:

Hej!

Hoppas jag inte råddar till allt genom att inte veta var denna min fråga bör ställas. 
Jag behöver i förstone skapa en enkel databas, som ska vara lättillgänglig, men lösenordsskyddad, via internet.
Vidare vore det bra om de tabeller som då skapas och fylls vore exporterbara; tanken är att så småningom bygga en något mer komplex struktur. 
Fråga: finns en enkel lösning?

 

I princip alla webbhotell erbjuder ju någon typ av databas, ofta MySQL, MariaDB eller PostgreSQL. Alla dessa bygger ju på SQL, vilket är ett ganska enkelt språk att greppa grunderna i. Sedan använder man bäst PHP för att skriva webbsidor som man når databasen med över nätet. Det finns billiga och dyra webbhotell, men även vissa billiga räcker väldigt långt, tex https://one.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...