Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur se mina bilder på Mac på iPad


mattiasludvigsson
 Share

Rekommendera Poster

mattiasludvigsson

Jag har 25 000 bilder på min Mac och har köpt en iPad för jag tänkte jag ville kunna enkelt se på mina bilder från Macen i iPaden när jag är iväg på annan plats.

Tänkte att det skulle funka med iCloud Drive , att man bara öppnar appen Bilder i iPaden och sen kan välja att se fotona från Macen när jag köpt iCloud-utrymme. 
Men verkar inte funka så? Jag kan få fram bilder via iCloud.com men då kan jag ju inte köra bildspel på iPad... utan får endast upp filerna där. Finns det något annat sätt eller måste jag köpa Lightroom eller annat program för att lösa detta?

 

hälsningar Matt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera även att synkningen tar tid, så det kan ta en stund för bilderna att komma upp. Och wifi krävs för synkningen. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mattiasludvigsson

Hej igen,

ok. Jag har redan  köpt 2TB och ja bilderna laddas över. Jag kan se dem på iCloud.com men menar ni att jag även kan se dem i appen Bilder i IPaden som jag hade hoppats på? Kan jag alltså kolla på en bild från 2015 (som jag har på min iMac) i iPadens eller IPhones app Bilder nu när jag har iCloud. Jag hittar den inte där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka bilder KAN du se? Vet inte i vilken ordning bilderna laddas upp, men du kanske kan se de äldsta bilderna eller de nyaste och den har inte hunnit till 2015 ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, mattiasludvigsson säger:

Hej igen,

ok. Jag har redan  köpt 2TB och ja bilderna laddas över. Jag kan se dem på iCloud.com men menar ni att jag även kan se dem i appen Bilder i IPaden som jag hade hoppats på? Kan jag alltså kolla på en bild från 2015 (som jag har på min iMac) i iPadens eller IPhones app Bilder nu när jag har iCloud. Jag hittar den inte där....

Ja du ska kunna se samtliga bilder du ser i programmet Bilder i Mac:en även i appen Bilder i iPad:en efter att synkningen är klar.

i iPad:en

Kolla inställningar->Ditt namn->iCloud->Bilder (iCloud-bilder påslaget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mattiasludvigsson

Hej,

Jag kan inte se några bilder alls från iMacen i appen Bilder på iPaden. 
Då vet jag ändå att det laddats över nästa 300 GB bilder från iMacen till iCloud. 
 

Jag har slagit på iCloud för appen Bilder i min iPad.... Något mer jag behöver slå på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Raphael säger:

Observera även att synkningen tar tid, så det kan ta en stund för bilderna att komma upp. Och wifi krävs för synkningen. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mattiasludvigsson säger:

Jag kan inte se några bilder alls .....

Har du fotona i macen Bilder? Har du aktiverat iCloud-bilder?

är samtliga enheter inloggade på iCloud med samma Apple-id?

är samtliga enheter anslutna till internet?

har du läst support-dokumenten och kollat inställningarna?

https://support.apple.com/sv-se/HT201313#icloud

har du väntat tillräckligt länge? 25000 bilder tar tid!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...