Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro 2017 (Thunderbolt 3) kompatibel med Lenovo dockningsstation?


Banjanas
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

För jobbets räkning har jag fått hem en Lenovo dockningsstation och jag undrar om det är någon som ser några problem att utöver min Lenovo jobbdator även plugga in min privata Macbook Pro 2017 (Thunderbolt 3-portad) när så behövs? I tillhörande foldern till dockningsstationen friskriver sig Lenovo med att rekommendera användaren att endast plugga in en Lenovo-dator i dockan. Vad tror ni? Kan jag sova gott även om jag pluggar in min Macbook pro här ibland?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att den inte är kompatibel, om det var att du inte får bild på ext. skärm eller vad det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stereotypen säger:

Har för mig att den inte är kompatibel, om det var att du inte får bild på ext. skärm eller vad det nu var.

Missade en del information när jag skrev ser jag. Jag får allting att fungera: bild, laddning, mus och tangentbord. Men jag blir osäker på hur "säkert" det är att koppla in Macen i dockan när jag läser den folder som kom med dockan där det står "use the dock only with your Lenovo or Thinkpad notebook computer, of which the fire enclosure must be higher than V-1".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...