Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att installera uppdatering på Apple tv4


lillahögen
 Share

Rekommendera Poster

Hallå,

 

Hade en apple tv4 liggandes i ett skåp hemma och när barnen blivit äldre och ville ha en egen tv så passade denna perfekt att koppla in på den, dock så har jag problem med att installera den senaste uppdateringen. Det går bra att hämta hem uppdateringen och börja installationen, men efter ett par minuter får jag upp meddelandet att uppdateringen inte gick att installera, får förslaget: (pröva att starta om apple tv eller nollställ alla inställningar) något jag provat ett flertal gånger. 

 

Finns det någon som har något tips på hur man löser detta? Den går fortfarande att använda men många streaming appar kräver nyare OS.

 

Lillahögen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på om du har en Mac eller inte och vilket operativsystem den isåfall har kan du följa guiden nedan:

 

https://support.apple.com/sv-se/guide/tv/atvbf9db0a52/tvos

 

Denna del:

 

  • Om du har en Apple TV HD och en PC med iTunes eller en Mac med macOS Mojave eller tidigare: Koppla från strömsladden och HDMI-kabeln från Apple TV. Anslut ena änden av en USB-C-kabel (säljs separat) till Apple TV och den andra änden till datorn. Öppna iTunes på datorn, markera Apple TV i källistan och välj sedan Återställ. Kontakta Apple TV-supporten om det inte fungerar.

  • Om du har en Apple TV HD och en Mac med macOS Catalina eller senare: Koppla från strömsladden och HDMI-kabeln från Apple TV. Anslut ena änden av en USB-C-kabel (säljs separat) till Apple TV och den andra änden till datorn. Öppna Finder på datorn, markera Apple TV i sidofältet och välj sedan Återställ. Kontakta Apple TV-supporten om det inte fungerar.”

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...