Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på Installationsprogrammet för Mojave


malen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har laddat ner från Apple support Mac OS Mojave men efter nedladdningen kommer inte installationen i gång eftersom programmet anses skadat. Har försökt 2 gg men med samma resultat.

Har någon en lösning på detta? Tack på förhand!

 

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 17.26.32.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då testar vi om det är "datumbuggen"..........

 

Installerar du via USB-minne eller från internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direktladdat från Apple-support 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort laddningen är klar så startas installationen men avbryts med felmeddelandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det är där hämtade jag programmet som kan inte installeras på grund av fel jag beskrivit tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook Pro sen 2012 16 GB RAM med extern 500 GB SSD Samsung High Sierra för nuvarande. Fråga är även om Catalina skulle vara bättre än Mojave. Läste om massa problem med Mojave. Behöver nyare än 10.13 för att köra DxO Photolab 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att den version 10.14.6 är en uppdatering på 10.14 (som jag inte har) och det är därför som det inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen av Mojave ska ge dig 10.14.6 direkt.

Vet dock inte riktigt vad du menar med att du laddar ner från "Apple support" vad är det? Har du möjlighet att länka dit där du laddar hem Mojave?

 

Här är annars direktlänk till Mojave som skickar dig till Mojave i App Store

https://itunes.apple.com/us/app/macos-mojave/id1398502828?ls=1&mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Den här länken fungerar på något sätt bättre för installationen startar som vanligt. Vad jag menade med Apple support det var att jag var på en Apple sida: Hur installera Mojave ,så där fanns länk till Apple store för hämtning av programmet men det funkade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...