Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funderingar kring köp av ny iPhone


CLS
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 7 Plus som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Men jag går nu i köptankar på en ny iPhone. Jag vill ha en stor iPhone som matchar plus-modellen som jag har idag så det får bli en Pro Max och då är frågan om jag vill ha en 11:a eller en 12:a? Jag tycker det inte det är större skillnad mellan 11:an och 12:an om man bortser från 5G, som jag dessutom inte är intresserad av.

 

Jag vet att 12:an har bättre kamera och något som kallas för "Lidar scanner". Jag vill förstås att kameran skall vara bra. 11:an har en bra kamera och med night mode. Vad hade ni valt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag personligen kommer köpa en Iphone 12 Pro Max. Sitter nu med en Iphone X som jag egentligen hade tänkt att ha en generation till men min dotter behöver en ny mobil så hon kommer få ärva min gamla.

 

Jag tänker lite att jag minst kommer ha mobilen i 3år men helst i 5 och då tycker jag att den senaste modellen har bäst livslängd 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, CLS säger:

Jag har en iPhone 7 Plus som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Men jag går nu i köptankar på en ny iPhone. Jag vill ha en stor iPhone som matchar plus-modellen som jag har idag så det får bli en Pro Max och då är frågan om jag vill ha en 11:a eller en 12:a? Jag tycker det inte det är större skillnad mellan 11:an och 12:an om man bortser från 5G, som jag dessutom inte är intresserad av.

 

Jag vet att 12:an har bättre kamera och något som kallas för "Lidar scanner". Jag vill förstås att kameran skall vara bra. 11:an har en bra kamera och med night mode. Vad hade ni valt?

iPhone 12 har inte Lidar. Det är bara PRO som har det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 Pro är bättre, men lyckas du köpa 11 Pro tillräckligt mycket billigare så kan den bli intressant. 11 Pro är inte dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl helt på hur du använder iPhone och vad som är viktigast med den.

Om det blir så att jag snart köper ny iPhone så blir det antingen XR eller SE2 som ser dem som tillräckligt bra för det jag använder dem till, surfa, läsa nyheter, spela nåt spel och ringa till mamma ibland. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag byta min iPhone 7 mot en ny så är jag mer sugen på 12 mini för jag tycker iPhone 7 är för stor och 12 mini är ju lite mindre men ändå större skärm. Det lockar mig. 
Iphone 12 vs 11 - 12:an finns i blått det gör inte 11:an, däremot finns 11:an i gult eller lila som lite roliga alternativ. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

iPhone 12 har inte Lidar. Det är bara PRO som har det. 

Den där lidargrejen, innebär inte det ungefär att kameran får ungefär samma möjlighet som Face id-kameran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 7+ har 5.5” skärm. En iPhone 12 har 6.1” skärm. Däremot är den sistnämnda betydligt trevligare att hålla i enligt min mening då den fysiskt är mindre och lättare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Den där lidargrejen, innebär inte det ungefär att kameran får ungefär samma möjlighet som Face id-kameran?

Lidar innebär att kameran kommer vara mkt bättre på att bedömma avstånd bättre. Objekt som placeras ut med hjälp av Argumented reality kommer placeras ut mycket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Vredurs säger:

Lidar innebär att kameran kommer vara mkt bättre på att bedömma avstånd bättre. Objekt som placeras ut med hjälp av Argumented reality kommer placeras ut mycket bättre

Jo, men har inte face id-kameran någon liknande funktion, även om den inte marknadsförs som lidar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, men har inte face id-kameran någon liknande funktion, även om den inte marknadsförs som lidar?

Nej det är lite mer än så.

 

https://www.iphonefaq.org/archives/976228

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LiDAR som en mer ackurat avståndsmätning än RADAR och kan ha hur många användningsområden som helst, alltså inte bara augmented reality, exempelvis mer intelligent och bättre fungerande fotografi där redan nu det mesta sitter i mjukvaran.
 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Evalisa säger:

Finns det här LIDAR i 12 pro?

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...