Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Apple slopar medföljande laddare för alla Iphone


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

De vill spara på miljön

all material på iPhone 12 serien är återvänt 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, ronny säger:

De vill spara på miljön

all material på iPhone 12 serien är återvänt 

Och spara pengar åt sig själva. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte använt den medföljande laddaren sedan iPhone 6 så för mig är det ett bra val. Den kommer alla fall bara ligga i kartongen tills den åker med till återvinningscentralen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetstränade på en seconhand innan jag fick sjukersättning på heltid. Det formligen forsade in små laddare hela tiden. Man fick ofta slänga hinkvis. Så att inte skicka med en laddare gör skillnad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Arbetstränade på en seconhand innan jag fick sjukersättning på heltid. Det formligen forsade in små laddare hela tiden. Man fick ofta slänga hinkvis. Så att inte skicka med en laddare gör skillnad.

Precis och oftast håller en laddare i flera år. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Precis och oftast håller en laddare i flera år. 

Man kan ladda via datorn, USB-uttag i bilen, multiladdare för familjens alla USB-tillbehör mm.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen USB-C-laddare*, bara gammaldags USB-laddare. Så på mig sparar Apple bara pengar, ingen miljövinst. Hur har USB-laddare som levererats med tidigare Iphone sett ut? Vanlig USB eller USB-C? Om det är vanlig USB torde miljönyttan vara obetydlig.

 

 

*Det är en USB-C-kabel till Lightning som medföljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Jag har ingen USB-C-laddare*, bara gammaldags USB-laddare. Så på mig sparar Apple bara pengar, ingen miljövinst. Hur har USB-laddare som levererats med tidigare Iphone sett ut? Vanlig USB eller USB-C? Om det är vanlig USB torde miljönyttan vara obetydlig.

 

 

*Det är en USB-C-kabel till Lightning som medföljer.

Alla som jag har sett, den nyaste levererades med iPhone 8, har vanlig USB (typ A).

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Alla som jag har sett, den nyaste levererades med iPhone 8, har vanlig USB (typ A).

Tänkte väl det. Så mycket för den miljönyttan. Men Apple sparar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...