Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Eldvindovatten

Webbläsare, tips på annat än Safari.

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Hej Alla!

Tänkte höra vad för slags webbläsare ni använder då ni ev. lämnat Safari i backspegeln. Upplever att den, Safari många ggr "kraschar" är fel uttryck men fryser gärna i vissa moment. Vet inte vad det beror på men använder jag t ex Chrome fungerar många ggr de övningar jag "låses" fast på i Safari. Många ggr är under det bank ärenden som detta kan uppstå men även under andra mindre viktiga tillfällen. Har uppdaterat till senaste versionen och sitter på Mojave 10.14.6. 

Undrar vad ni använder för webbläsare och om ni har några goda tips på en "bättre" eller ge mig tips på vad man kan göra med Safari då man upplever dessa problem.

Trevlig kväll

Mvh

Eldvindovatten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Jag har använt Chrome i alla år. 100 procent nöjd.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Safari är den helt klart bästa webbläsaren, både snabbare och säkrare än de andra.

Det att Safari fryser till ibland kan bero på reklam och trackers som jag aldrig upplever som blockerar bort sådant skräp både via DNS och tillägg till Safari. Sidor blixtrar som regel upp på under sekunden för mig, trots en blygsam 10 Mbits/s uppkoppling.

Men jag respekterar det subjektiva.
Prova Chrome eller Firefox ett tag. Båda är kompetenta webbläsare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Nope ser ingen anledning att använda något annat än Safari.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stereotypen
1 timme sedan, Alix säger:

Jag har använt Chrome i alla år. 100 procent nöjd.

Jag med.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil

Jag använder Safari och har också Mojave 14.6- inga frysningar. 
Datorn använder Wi-Fi 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
poi ran

Opera, delvis av gammal vana då det var den som funkade bäst för mig att synka mellan windows, mac, linux och mobiltelefon. Bästa varianten av Chrome hur som helst, i min subjektiva mening. På sikt hoppas jag kunna gå över till Vivaldi. Andraläsare är Safari och så har jag Firefox för en del tillägg som jag inte hitta till Opera. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, poi ran säger:

Bästa varianten av Chrome

”Bästa varianten av Chromium”, ska det vara. :nerd:;) 

Jag använder Opera på Android, för övrigt. Och Safari i Iphone. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eldvindovatten

Tack snälla alla för kommentarerna. Det lutar definitivt åt en liten test med Chrome i varje fall

Ja, det med att Safari "låser" sig i vissa situationer kan reta mig men skall kanske försöka att lösa det med tillägg? Får kanske kolla in det mer då! Just nu har jag "bara" en adblocker.... kanske är det roten till det onda eller början till fler? 

Chrome har lockat mig länge, då jag redan har flera andra produkter av google inom området, gällande cyber space. Har inte provat andra varianter då jag egentligen varit nöjd med Safari men satt en dag med mycket arbete gällande mina bankärenden och datorn låste sig vid flera tillfällen. Vet inte vad det kan bero på? Då bytte jag till Chrome och upplevde aldrig några problem efteråt... 

Kan det vara så att jag skall kolla några tillägg till Safari och i så fall, vilka?

sköt om er och ha det super

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eldvindovatten
7 timmar sedan, poi ran säger:

Opera, delvis av gammal vana då det var den som funkade bäst för mig att synka mellan windows, mac, linux och mobiltelefon. Bästa varianten av Chrome hur som helst, i min subjektiva mening. På sikt hoppas jag kunna gå över till Vivaldi. Andraläsare är Safari och så har jag Firefox för en del tillägg som jag inte hitta till Opera. 

Dessa har jag hört om men aldrig gett en chans... är kanske dags att ta steget ut i det okända nån gång då! Tack för tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hassec
3 timmar sedan, Eldvindovatten säger:

Dessa har jag hört om men aldrig gett en chans... är kanske dags att ta steget ut i det okända nån gång då! Tack för tips!

Prova gärna Opera. Jag har använt den ett halvår och tycker den funkar bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
49 minuter sedan, Hassec säger:

Prova gärna Opera. Jag har använt den ett halvår och tycker den funkar bra.

Jag testar den just nu, men ser påtagliga begränsningar (precis som för Safari) vad gäller tillägg och stöd för tillägg. Visserligen kan man importera Chrometillägg, men de ses som osäkra och exempelvis Stylebot fungerar inte fullt ut, eftersom vissa API:er saknas i Opera. Men på det hela taget ser det okej ut. Tillägg är ju Chromes styrka, plus inte minst dess funktion för flera användarkonton (”Personer”).

PS. Jag har Opera på Android, älskar hemknappen och snabbvalspanelerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eldvindovatten
19 timmar sedan, Alix säger:

Jag testar den just nu, men ser påtagliga begränsningar (precis som för Safari) vad gäller tillägg och stöd för tillägg. Visserligen kan man importera Chrometillägg, men de ses som osäkra och exempelvis Stylebot fungerar inte fullt ut, eftersom vissa API:er saknas i Opera. Men på det hela taget ser det okej ut. Tillägg är ju Chromes styrka, plus inte minst dess funktion för flera användarkonton (”Personer”).

PS. Jag har Opera på Android, älskar hemknappen och snabbvalspanelerna.

Ok!! Får ta och kolla in denna helt enkelt. Ha det super

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...