Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
thella

Får inte Dolby atmos när jag kör genom ATV4K

Rekommendera Poster

thella

q80t samsung 

Nja, onödigt att göra det när jag inget hellre vill än att komma tillrätta med det hela. 

Nu har jag hakat av TV-n från väggfästet och satt Apple TV på hdmi 1, men det fungerar fortfarande inte. 

Passade på att sätta dit en Chromecast också, och med den fungerar det..

Blir väl att åka tillbaka med Apple TV:n, synd att det ska vara så krångligt, annars fin produkt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71
Just nu, thella säger:

q80t samsung 

Nja, onödigt att göra det när jag inget hellre vill än att komma tillrätta med det hela. 

Nu har jag hakat av TV-n från väggfästet och satt Apple TV på hdmi 1, men det fungerar fortfarande inte. 

Blir väl att åka tillbaka med Apple TV:n, synd att det ska vara så krångligt, annars fin produkt. 

Varför håller du på och upprepar samma inlägg hela tiden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

q80t

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 timme sedan, thella säger:

q80t

Ursäkta men lider du av någon sjukdom som upprepar dina inlägg såhär?

Eller är du bara en bot?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

Vet inte varför den hela tiden citerar! Sorry för det. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

Kan meddela att Sonos Arc inte kan spela Atmos via Apple TV 4K. Efter mycket om och men fick jag det nu svart på vitt. Skulle vara intressant att veta vilka du ”känner till” och som fått det funka..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 timme sedan, thella säger:

Kan meddela att Sonos Arc inte kan spela Atmos via Apple TV 4K. Efter mycket om och men fick jag det nu svart på vitt. Skulle vara intressant att veta vilka du ”känner till” och som fått det funka..

Sluta tramsa. Atmos fungerar.

https://support.sonos.com/s/article/4844?language=sv

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/gf8o8r/will_sonos_arc_work_with_an_apple_tv_4k_using/

https://appleinsider.com/articles/20/06/22/review-sonos-arc-is-the-dolby-atmos-companion-your-apple-tv-4k-needs

https://teknikveckan.se/atmos-netflix-soundbars-klarar-min-tv-det-nya-surroundformatet/

Sen får du påstå vad du vill men jag VET att det fungerar OM man har en kompatibel tv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

Pratat med supporten som bekräftar att jag inte kan få atmos genom Apple TV pga av en uppdatering Apple gjort, kommer alltså inte funka. Får bli en retur. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 minut sedan, thella säger:

Pratat med supporten som bekräftar att jag inte kan få atmos genom Apple TV pga av en uppdatering Apple gjort, kommer alltså inte funka. Får bli en retur. 

Sluta nu 🤣 Atmos fungerar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

Ge dig. Vem sitter med grejerna och har testat precis allt? Du eller jag? Har en TV med eArc och det fungerar helt enkelt inte. Apple kom tillkorta den här gången. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
8 minuter sedan, thella säger:

Ge dig. Vem sitter med grejerna och har testat precis allt? Du eller jag? Har en TV med eArc och det fungerar helt enkelt inte. Apple kom tillkorta den här gången. 

Ditt påstående att Apple har bekräftat att det inte fungerar är lögn. Bevisligen fungerar det något man kan se på den film jag lagt upp. Har själv varit i kontakt med Apple support och det är som med all support att dom följer ett manuskript. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Om det nu skulle vara fel på din ATV så är det bara att reklamera den och få en ny. Men det verkar du inte vara intresserad av. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SirKnasen

Hitta denna tråd om samma problem.

https://discussions.apple.com/thread/251459688?page=1

Och jäklar vad bekymmer det tycks vara med Sonos Arc.

LG verkar ha löst problemen med Dolby Atmos pass-trough med Firmwareuppdateringar i TV:n men samsung verkar fortfarande ha problem.

Kolla på samsungs hemsida om det finns någon Firmwareuppdatering för din TV. Uppdateringen via TV:ns menyer har jag upplevt flera gånger visar en äldre Firmwareversion tillgänglig än den som finns på samsungs hemsida.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
thella

Det är mycket bekymmer. Jag returnerade i väntan på att jag ser någon lösning, alltså ngn som faktiskt fått det att fungera med mina grejer. Dvs Samsung Tv från 2020, Apple TV 4K, Sonos arc. Möjligt att problemet ligger i firmware från TV:n. Apple TV är dock den enda produkten som ’krockat’ med den firmware i sådana fall. Får avvakta och se helt enkelt! 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...