Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Air tappar inställningar, skrivare, finder m.m.


Siss
 Share

Rekommendera Poster

Har en välanvänd Air tidig 2015 som jag inte uppdaterat längre än Mojave pga program jag vill använda som inte funkar sen.

För ett tag sedan började den spöka med skrivarinställningar. Tappade hela skrivarlistan och jag fick lägga till igen och greja. Nästa gång tomt igen.

Senast kunde jag inte lägga till skrivare alls, trots att de hittas.

Idag har den tappat hela favoritlisten till vänster i Finder. När jag går in och ska lägga till Skrivbord m.m. igen så släcker den kryssen igen när jag kryssar i nästa.

Vet inte hur jag ska förklara spöket eller vad jag ska söka efter i supportforum, men ni brukar ha koll här.

 

Finns det någon lösning tro? Virus? Laddar sällan hem något, klickar inte på suspekta länkar o.d.

Bara köpa ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag har testat. Mina gamla alias kom inte tillbaka, men jag verkar kunna lägga till nya och de stannar. 

Teori på vad som kan ha hänt och hur jag förhindrar det? Eller bara ålderskrämpa och minnesbrist? Använder den väldigt mycket, dagligen, och den är aldrig avstängd, nästan alltid sladdad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Siss säger:

Tack, jag har testat. Mina gamla alias kom inte tillbaka, men jag verkar kunna lägga till nya och de stannar. 

Teori på vad som kan ha hänt och hur jag förhindrar det? Eller bara ålderskrämpa och minnesbrist? Använder den väldigt mycket, dagligen, och den är aldrig avstängd, nästan alltid sladdad.

Svårt att svara på, men med tidens tand har väl den aktuella datan blivit korrupt. Gör en säker start då och då, och se givetvis till att alltid ha en backup på datorns viktiga innehåll, som bilder, dokument, et cetera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag har backuplösningar, hängslen, livrem och förhand-backup då och då. Börjar väl ändå bli dags för uppgradering.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...