Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte se bilder som ska kopieras från iPhone till Mac


siwjon
 Share

Rekommendera Poster

När jag kopplar in min iPhone till Mac så dyker telefonen upp som en enhet precis som det ska vara. Men, jag kan inte se bilderna jag ska kopiera till datorn (säkerhetskopierar inte till iCloud). Det blir endast grånade rutor som dock är valbara så det går nog att kopiera/föra över till dator men jag vill ju se och välja bilderna jag ska kopiera. Jag ser några få bilder från början men när jag scrollar försvinner de.

 

Omstart hjälper inte, inte heller byte av kabel.

 

Tacksam för hjälp!

Redigerad av siwjon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, siwjon säger:

När jag kopplar in min iPhone till Mac så dyker telefonen upp som en enhet precis som det ska vara. Men, jag kan inte se bilderna jag ska kopiera till datorn (säkerhetskopierar inte till iCloud). Det blir endast grånade rutor som dock är valbara så det går nog att kopiera/föra över till dator men jag vill ju se och välja bilderna jag ska kopiera. Omstart hjälper inte, inte heller byte av kabel.

 

Tacksam för hjälp!

Testa om det funkar med att klicka i det jag har ringat in nedan:

 

IMG_5441.thumb.jpg.d8dc67682876ea60eb0e91f88644117a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Testa om det funkar med att klicka i det jag har ringat in nedan:

 

IMG_5441.thumb.jpg.d8dc67682876ea60eb0e91f88644117a.jpg

Det är de inställningarna jag har. Jag ser några få bilder från början men när jag scrollar försvinner de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, siwjon säger:

Det är de inställningarna jag har. Jag ser några få bilder från början men när jag scrollar försvinner de.

Okej, testa då att göra en säker start, det hjälper mot mycket. Starta om och håll nere skifttangenten. Logga in och starta sedan om som vanligt. Denna process kräver längre tid än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Okej, testa då att göra en säker start, det hjälper mot mycket. Starta om och håll nere skifttangenten. Logga in och starta sedan om som vanligt. Denna process kräver längre tid än vanligt.

Det ska jag göra imorgon när jag vaknar. Vad är det som sker då, rensar det en massa ”cachade” data? Tack!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, siwjon säger:

Vad är det som sker då, rensar det en massa ”cachade” data?

Precis. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Telly82 säger:

Precis. :) 

Nu har jag gjort en säker start men det löste inte problemet.??‍♂️ Det tog inte längre tid än vanlig start. Jag kanske inte hade så mycket cachat?

 

Vad tusan kan detta bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, siwjon säger:

Nu har jag gjort en säker start men det löste inte problemet.??‍♂️ Det tog inte längre tid än vanlig start. Jag kanske inte hade så mycket cachat?

 

Vad tusan kan detta bero på?

Är du säker på att det blev en säker start? Fick du det bekräftat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, siwjon säger:

Nu har jag gjort en säker start men det löste inte problemet.??‍♂️ Det tog inte längre tid än vanlig start.

Det borde tagit längre tid. Hur länge höll du nere skift-tangenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Är du säker på att det blev en säker start? Fick du det bekräftat?

Det enda jag fick bekräftat var att det stod "safe boot" i röd text uppe till höger på skärmen vid inloggning. Men det försvann när jag loggade in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Det borde tagit längre tid. Hur länge höll du nere skift-tangenten?

Jag tycker också det. Jag höll nere under tiden som loggan visades. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, siwjon säger:

Det enda jag fick bekräftat var att det stod "safe boot" i röd text uppe till höger på skärmen vid inloggning. Men det försvann när jag loggade in.

Då så. Får du samma symtom om du använder programmet Bildinsamling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Då så. Får du samma symtom om du använder programmet Bildinsamling?

Nej där funkar det så när som på några få bilder av ca 2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, siwjon säger:

Tack för smart tips men dessvärre funkar inte det heller.

Då kanske felet finns i din Iphone. Har du en annan i din närhet du kan testa med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
20 minuter sedan, Alix säger:

Då kanske felet finns i din Iphone. Har du en annan i din närhet du kan testa med?

Jag kan testa på iPad. Men jag hittade ingen kabel med lightning i båda ändar.

Redigerad av siwjon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, siwjon säger:

Jag kan testa på iPad. Men jag hittade ingen kabel med lightning i båda ändar.

Nej, jag menade en annan Iphone. Eller Ipad till mac kanske också funkar. Men jag menade inte Iphone till Ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Nej, jag menade en annan Iphone. Eller Ipad till mac kanske också funkar. Men jag menade inte Iphone till Ipad.

Ja naturligtvis.? Ska testa det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte med iPad heller, dock något bättre. Några fler bilder visas men långt ifrån alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, siwjon säger:

Ja naturligtvis.? Ska testa det. 

52 minuter sedan, siwjon säger:

Funkar inte med iPad heller, dock något bättre. Några fler bilder visas men långt ifrån alla.

Tyvärr går jag bet. Har du uppdaterat till senaste operativsystem på alla enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Tyvärr går jag bet. Har du uppdaterat till senaste operativsystem på alla enheter?

Ja det har jag. iOS 140.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, siwjon säger:

Ja det har jag. iOS 140.1.

Då får vi hoppas att det är en bugg som försvinner med kommande uppdateringar. Det är rätt buggigt nu. Kanske finns någon annan förklaring, men den känner jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Då får vi hoppas att det är en bugg som försvinner med kommande uppdateringar. Det är rätt buggigt nu. Kanske finns någon annan förklaring, men den känner jag inte.

Det är även min tanke. Tack för din hjälp! Hör gärna av dig om du kommer på något.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du på iCloud bilder? Inställningar > Apple ID > iCloud > Bilder > På/av

 

Isåfall, har du på iCloud funktionen "Optimera iPhone lagring" på iCloud bilder?

Sätt på "Hämta och behåll original" sedan testa igen när bildernas laddats ner helt på mobilen.

 

Alternativt om bilderna ligger redan på iCloud går det att ladda ned dom ifrån https://www.icloud.com/photos/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...