Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fastnat i parkoppling - hur avbryta?


Johan-t
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har haft min Applewatch series 4 parkopplad till en iPhone 11 Pro som sedan gick sönder och fick tillbaka en ny/refurbished enhet. När jag ska parkoppla min Applewatch med den nya telefonen så har jag inte lyckats eftersom den är parkopplad med min gamla telefon som jag inte längre har kvar, och dessutom har fastnat i parkopplingsläget.

 

Har gjort följande:

 

- kopplat bort min Applewatch från mitt iCloudkonto på icloud.com

 

- inlett parkoppling via Watch-appen på min nya telefon

 

- blev uppmanad att uppdatera Applewatch till senaste OS, vilket inte var möjligt innan jag uppdaterat telefonen

 

- uppdaterade telefonen, och gick tillbaka till Watch-appen som då avbrutit parkopplingsprocessen

 

- samtidigt var klockan fast i parkopplingen och inväntade kontakt med telefonen

 

- gjorde då en hard reset på klockan (håll in ”knoppen och knappen” samtidigt i drygt 10 sek tills Applesymbolen tändes), fick då ett val att antingen avbryta parkopplingen eller försöka igen. Jag valde försöka igen

 

- Watchappen i telefonen är dock kvar i startläge, och det går inte heller att starta manuell parkoppling (klockan syns inte i appen)

 

- klockan fastnade i parkopplingsläget, och när jag gör ny hard reset (testat fem gånger) så kommer inte frågan om att avbryta parkopplingen upp igen utan den försöker bara hitta telefonen

 

Frågan är nu alltså hur jag ska gå vidare? Finns det något annat sätt att starta om parkopplingen från telefonen? Kan jag göra en nollställning av klockan på något annat sätt än en hard reset så att den går ur parkopplingsläget?

 

Har nån något tips?

 

Vänliga hälsningar

 

Johan

 

Redigerad av Johan-t
Stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Johan-t säger:

Hej

 

Jag har haft min Applewatch series 4 parkopplad till en iPhone 11 Pro som sedan gick sönder och fick tillbaka en ny/refurbished enhet. När jag ska parkoppla min Applewatch med den nya telefonen så har jag inte lyckats eftersom den är parkopplad med min gamla telefon som jag inte längre har kvar....

 

- inlett parkoppling via Watch-appen på min nya telefon

 

 

 

- uppdaterade telefonen, och gick tillbaka till Watch-appen som då avbrutit parkopplingsprocessen

 

 

 

- gjorde då en hard reset på klockan (håll in ”knoppen och knappen” samtidigt i drygt 10 sek tills Applesymbolen tändes), fick då ett val att antingen avbryta parkopplingen eller försöka igen. Jag valde försöka igen

 

- Watchappen i telefonen är dock kvar i startläge, och det går inte heller att starta manuell parkoppling (klockan syns inte i appen)

 

- klockan fastnade i parkopplingsläget, och när jag gör ny hard reset (testat fem gånger) så kommer inte frågan om att avbryta parkopplingen upp igen utan den försöker bara hitta telefonen

 

Frågan är nu alltså hur jag ska gå vidare?

 

 

När du startat om klockan med hard reset: kan du göra något alls eller är den låst och fullt upptagen med att söka telefon?

Nu hjälper det inte dig nu men du skulle väl ha tagit bort parningen till gamla telefonen först?

kanske ett sätt här:

https://discussions.apple.com/thread/8282532

"

Erase your Apple Watch whilst charging it - follow these exact steps:

  • Connect the Apple Watch to its charging cable, connected to power.
  • Whilst keeping the watch on the charger and connected to power:
    • Press and hold the side button until you see the Power Off slider.
    • Press firmly on Power Off (do not try to slide it - just press down more firmly than a normal tap), release your finger, then tap on Erase all content and settings and confirm when prompted.  "

https://support.apple.com/sv-se/HT204568

 bl a om hur man tar bort parningen till en telefon man inte längre har tillgång till.

 

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...