Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Analys: Apples mellanprodukter är bättre än någonsin


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Med tanke på att Apple har tre gånger sveriges nationalbudget i kassan (!) är de för dyra. No matter what.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med men ni tar bara upp det tekniska som skäl till att överväga. Behov är också en faktor.

Apples produkter har det alltid gnällts på att de är för dyra. Detta gör också att hela deras produktkedja är bättre än bra, dvs deras billigaste alternativ duger utmärkt till de flesta.

 

Exempelvis en iPhone behöver för mig inte vara den dyraste och bästa därför att jag kan göra allt med en SE2 som med en 11 pro max. Skillnaden är inte tillräckligt stor för att motivera prisskillnaden.

Kanske jag köper en iPad när min gamla MacBook pro dragit sin sista suck. Även där lär det bli den allra billigaste. Jag har ju redan det kraftfulla på skrivbordet, min iMac.

 

Osv.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Håller med men ni tar bara upp det tekniska som skäl till att överväga. Behov är också en faktor.

Apples produkter har det alltid gnällts på att de är för dyra. Detta gör också att hela deras produktkedja är bättre än bra, dvs deras billigaste alternativ duger utmärkt till de flesta.

 

Jag kan tycka att enskilda produkter är alldeles för dyra. Men när Apples kassa har blivit en hysterisk Kung Midasfontän är man bevisligen för dyra. Annars kan man inte dra in dessa enorma vinster. Enkel matte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalitet kostar det vet vi redan

men vad är alternativet?

att köpa skräp 4 ggr under samma tidsperiod 

eller att emigrera till en öde ö där man får klara sig utan El :fundersam:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Axelman säger:

Jag kan tycka att enskilda produkter är alldeles för dyra. Men när Apples kassa har blivit en hysterisk Kung Midasfontän är man bevisligen för dyra. Annars kan man inte dra in dessa enorma vinster. Enkel matte.

För dyrt är det när ingen eller väldigt få köper varan. Apple har en hysteriskt stor skara beundrare och lojala kunder. Så Apples grejer är bevisligen inte för dyra.

Däremot har kronan fallit dramatiskt mot dollarn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

För dyrt är det när ingen eller väldigt få köper varan. Apple har en hysteriskt stor skara beundrare och lojala kunder. Så Apples grejer är bevisligen inte för dyra.

Däremot har kronan fallit dramatiskt mot dollarn...

Du fattar inte poängen. Om företaget tjänar hysteriska mängder pengar är produkterna BEVISLIGEN för dyra. Vad är det som är svårt att förstå? OM folk är villiga att betala så att företaget KAN tjäna trilliarder har inte med saken att göra.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Du fattar inte poängen. Om företaget tjänar hysteriska mängder pengar är produkterna BEVISLIGEN för dyra. Vad är det som är svårt att förstå? OM folk är villiga att betala så att företaget KAN tjäna trilliarder har inte med saken att göra.

Dollarkursen idag närmar sig tian.

När jag köpte min MBP 2011 var dollarkursen på drygt sex spänn.

Klart det har en dramatisk inverkan på priset på amerikanska produkter.

 

Jag är inte heller jag rik så det sved ordentligt att köpa en ny iMac. Det blir torrt bröd och recyklat vatten ett tag nu. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, mikaellq säger:

Det blir torrt bröd och recyklat vatten ett tag nu. ?

Du menar remoppat vatten...? Eller har du ställt undan den?rofl.gif.8330194e8d6a11a5eb92bf6806866b02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att hålla mig till Apple under överskådlig tid. Men då begagnat. De tre sista Macarna kostade lika mycket som en ny iMac. Två beggade MacBook Air och en beggad iMac.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Du menar remoppat vatten...? Eller har du ställt undan den?rofl.gif.8330194e8d6a11a5eb92bf6806866b02.gif

Det blir vattnet direkt från skurhinken (kan man tolka det som). :) 

Jag tycker att den var värd pengarna och lidandet ett tag nu för mig som egentligen inte hade råd. :detvarintejag:
?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Det blir vattnet direkt från skurhinken (kan man tolka det som). :) 

Jag tycker att den var värd pengarna och lidandet ett tag nu för mig som egentligen inte hade råd. :detvarintejag:
?

Duscha ståendes i en balja så kan du samla vattnet. Fyll en strumpa med mossa och kol från ved och sila och voilá har du fint och billigt vatten! ( Bear Grylls gör så superkul! )

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
6 timmar sedan, Axelman säger:

Du fattar inte poängen. Om företaget tjänar hysteriska mängder pengar är produkterna BEVISLIGEN för dyra. Vad är det som är svårt att förstå? OM folk är villiga att betala så att företaget KAN tjäna trilliarder har inte med saken att göra.

Ingen fara, de får mindre pengar i nästa femårsplan. :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Med tanke på att Apple har tre gånger sveriges nationalbudget i kassan (!) är de för dyra. No matter what.

Så länge konsumenter är beredda att betala är dom inte för dyra.  

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny iPhone är inte dyr. Är man rädd om den är den användbar i många år, det går tex alldeles utmärkt att använda en 5C ännu med BankID och väldigt många appar. Det går säkert åt 3 androider under den tiden så i slutändan blir det dyrare med annat än iPhone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, lappen71 säger:

Så länge konsumenter är beredda att betala är dom inte för dyra.  

Jag kommer inte att köpa en ny Appledator mer. Men jag är ju inte som folk heller.... rofl.gif.c4cb7c923e0a1b43e138cdf71073724f.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-02 på 10:07, Axelman säger:

Jag kommer inte att köpa en ny Appledator mer. Men jag är ju inte som folk heller.... rofl.gif.c4cb7c923e0a1b43e138cdf71073724f.gif

Jag har tre så jag behöver inte fler men ARM versionen lockar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag har tre så jag behöver inte fler men ARM versionen lockar ?

Och det kan du säga på rak ARM? :whistling:

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Axelman säger:

Och det kan du säga på rak ARM? :whistling:

 

 

Fundera inte på en ståupp karriär ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...