Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 14: Så fungerar nya appbiblioteket på hemskärmen


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Man kan arrangera hemskärmen som man vill men det optimala torde vara att endast fylla en sida med det man använder mest, direkt tillgängligt, inklusive widgets om man använder någon av dem ofta.

 

Och gömma alla andra sidor så att endast en hemskärm återstår och appbiblioteket.

 

Sidan med widgets är för tillfället avaktiverat. Får se sedan när 14.2 släppts om buggarna täppts igen...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

...

Och gömma alla andra sidor så att endast en hemskärm återstår och appbiblioteket.

...

Man kan även ta bort appar från hemskärmen men fortfarande ha dem kvar i appbiblioteket. Man behöver alltså inte dölja hemskärmssidorna, om man inte vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, pajj säger:

Man kan även ta bort appar från hemskärmen men fortfarande ha dem kvar i appbiblioteket. Man behöver alltså inte dölja hemskärmssidorna, om man inte vill. :)

Jag tycker ändå att om man måste ha minst en hemskärm och appbiblioteket (plus sidan med widgets) varför inte då nyttja den för det man mest använder? I mitt fall enbart appar.

Hela idén med appbiblioteket är inte att ta bort det gamla utan komplettera, utan alla dessa sidor som blev innan 14.

Nu när jag har förstått hela idén med det så tycker jag att det är hur smidigt som helst. Buggarna de försvinner väl tids nog. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...