Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Val av ny skrivare


Anders Mellström
 Share

Rekommendera Poster

Anders Mellström
4 minuter sedan, sefr säger:

Hur tänker du nu?

I köpet ingår standardtoner, se beskrivningen, dubbelkolla med försäljare.

....Egenskaper:

  • Utskriftshastighet på upp till 18 sidor per minut
  • Papperskapacitet på 250 ark
  • Trådlös nätverksanslutning
  • Skriv ut direkt från din mobil eller surfplatta
  • 256 MB minne
  • Medföljande toner – Bk: 1 000 sidor*, CMY: 1 000 sidor vardera (*Den uppskattade patronmängden anges i enlighet med ISO/IEC 19752)

Om du skriver ut normalt täta dokument får du ut cirka 1000 ark.  När de är slut så behövs nya toner, men då kanske du köper ny skrivare som också innehåller toner. Priset då? ingen aning, kineserna kanske har dubbel lön mot oss då, men fabriken i Botswana kanske har låga totalkostnader. Eller så skriver Amazon ut åt dig och levererar med drönare samma dygn.

Uppfattade inte att toner ingår i skrivaren. Men om det ingår så är det såklart en annan sak. Tack för svar men i övrigt inte alltför trevlig ton i dina kommentarer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Anders Mellström säger:

Uppfattade inte att toner ingår i skrivaren. Men om det ingår så är det såklart en annan sak. Tack för svar men i övrigt inte alltför trevlig ton i dina kommentarer. 

Det känns heller inte trevligt att din reaktion på många goda svar är att du går med håven och hoppas att någon trots allt ska stryka dig medhårs och säga att det nog går lika bra med bläckstråleskrivare i alla fall. Det är rätt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-09-20 på 11:19, Anders Mellström säger:

Har problem med min några år gamla bläckstråleskrivare....

Alla tips emottages tacksamt.

/Anders

"...men i övrigt inte alltför trevlig ton i dina kommentarer. "

 

Det var tråkigt att du upplevde det så. Jag beklagar och ber om ursäkt.

Jag hoppas du vill fortsätta vara en aktiv deltagare i detta forum och att du medverkar med frågor, erfarenheter och lösningar på Apple-relaterade spörsmål.

Sven

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Mellström
5 minuter sedan, Alix säger:

Det känns heller inte trevligt att din reaktion på många goda svar är att du går med håven och hoppas att någon trots allt ska stryka dig medhårs och säga att det nog går lika bra med bläckstråleskrivare i alla fall. Det är rätt irriterande.

Ok, vi säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Anders Mellström säger:

Uppfattade inte att toner ingår i skrivaren. Men om det ingår så är det såklart en annan sak. Tack för svar men i övrigt inte alltför trevlig ton i dina kommentarer. 

Sen när har toner slutat ingå när man köper en laserskrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Anders Mellström säger:

Eftersom jag skriver ut sällan

Då ska du absolut inte ha en bläckstråleskrivare. Då går väldigt mycket bläck åt varje gång du drar igång skrivaren. 

Har en HP färglaser som funkar bra.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Anders Mellström säger:

Ja, skrivaren är i sig inte så dyr, men det tillkommer ju toner på 2000:-. Eftersom jag skriver ut sällan så känns den investeringen inte värd. Kommer antagligen ta många år innan jag kommer upp i 1000 utskrifter.

Det är därför jag undrar.

Toner torkar inte. Om man skriver ut sällan på laser betyder det att tonerkasetten (kasetterna om det är färglaser) håller/räcker i många år. 

Bläck torkar om man inte skriver ut regelbundet. 

 

Jag har en gammal färglaser. Senast jag bytte tonerkasetter var 2013, och det är fortfarande inget fel på utskrifterna. Laser blir alltså billigt per år om man skriver ut få sidor per år.

 

Jag börjar dock få problem med "papperssylt" (Paper Jam). Jag tror det beror på att gummihjulen som ska ta tag i pappret från pappersfacket har torkat och därmed får sämre grepp. Det blir väl att köpa en ny skrivare (vart 15 år)... ?

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...