Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Kan inte återinstallera OS


Obad
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte återställa min MacBook Air, early 2015, helt. Kollade med Apple supporten hur detta skulle göras och gick in på skivverktyg och raderade hårddiskarna macintosh HD och macintosh HD data. Gick sedan vidare för att installera om operativsystemet men vid installationens slut fick jag felmeddelande. Har sedan dess provat flertalet gånger att installera  operativsystemet men det fungerar inte. Försöker jag installera det på macintosh HD låter den inte mig påbörja installationen ens, får upp felmeddelande om att permision nekas. Försöker jag installera det på macintosh HD data så slutförs installationen innan felmeddelande om att det inte gick ges. Tacksam för all hjälp! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Starta internet recovery (alt+cmd+R nedtryckta vid start)

2. Starta skivverktyget.

 

3.1 Klicka på innehåll och välj visa alla enheter

3.2 Klicka på den fysiska hårddisken

3..3 Klicka på Radera, välj ett lämpligt namn på systempartionen, Välj Format APFS eller MacOS Extended journalförd (Spelar ingen roll då det automatiskt blir APFS under installationen av macOS Catalina)

 

4. Stäng skivverktyget och välj Installera om macOS.

1083283980_Skrmavbild2020-08-26kl_19_31_38.png.4902ba3547b13639d12ffb12edc1e712.thumb.png.1dc7ccfc22989aaa9c6549159a4ac736.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...