Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 14-tråden – problem och funderingar


Alix
 Share

Rekommendera Poster

I den här tråden postar vi våra bekymmer om IOS 14. Om det nu finns några...

 

För egen del noterar jag att gränssnittet för andra året i rad har anpassats för större mobiler än den SE 2016 som jag har. Ikoner och ytan inuti mappar har förminskats/förtätats. Se dumpar.

 

I morse gick jag igenom alla tredjepartsappar jag har, vilka inte är särskilt många, och allt fungerar som det ska, så vitt jag kan förstå. :crossfingers:

 

mindre.thumb.jpg.be7cb8c3fdd00b246c3828bedd3c9772.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min iphone 11 till IOS 14 och nu fungerar inget som har med mitt SIM att göra, nätverk, telefon etc. 

SIM fungerar i annan telefon och problemet uppstod efter uppdateringen, så jag antar att det är något mjukvaruproblem med ios14. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Tr0ss säger:

Uppdaterade min iphone 11 till IOS 14 och nu fungerar inget som har med mitt SIM att göra, nätverk, telefon etc. 

SIM fungerar i annan telefon och problemet uppstod efter uppdateringen, så jag antar att det är något mjukvaruproblem med ios14. 

Funkar fint på min iPhone 11 med Telia. Kolla med din operatör om du behöver göra någon inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

I den här tråden postar vi våra bekymmer om IOS 14. Om det nu finns några...

 

För egen del noterar jag att gränssnittet för andra året i rad har anpassats för större mobiler än den SE 2016 som jag har. Ikoner och ytan inuti mappar har förminskats/förtätats. Se dumpar.

 

I morse gick jag igenom alla tredjepartsappar jag har, vilka inte är särskilt många, och allt fungerar som det ska, så vitt jag kan förstå. :crossfingers:

 

mindre.thumb.jpg.be7cb8c3fdd00b246c3828bedd3c9772.jpg

Behöver inte se ut sådär om du använder travar, men apparna sorteras tyvärr fel och det går inte att flytta en app till en annan trave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Behöver inte se ut sådär om du använder travar

Jag vill ha det så. Den som vill ha travar är välkommen att använda dem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Varför går det inte att flytta manuellt appar till travar, vissa appar är felsorterade

Menar du i Appbibliotek? Där ska väl inte flyttas något som jag förstår det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siri fungerar inte som det ska, ”Hey Siri” fungerar endast om man håller in hemknappen.  
Ställde in igen för att Siri skulle känna igen min röst men fungerar ändå inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, pajj säger:

Menar du i Appbibliotek? Där ska väl inte flyttas något som jag förstår det.

Trist att den sorterar tokigt, se bild

F8512D47-0B90-4419-8511-15DA458D8BEB.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på att det var widgets som slukade så mycket batteri, speciellt den smarta traven. Behöver fler dagar med att använda iOS 14, men har nu stängt av alla widgets och tänker återgå till den layout på hemsidan som den hade innan uppdateringen.

 

Men det kan lika gärna ha berott på det helt nya systemet på hela enorma 2,32 GB som precis installerats.

 

Appbiblioteket kan bli smartare ja men sorterade mina appar skapligt. Appen Youcare (sökmotor) och Unibox (mail) till exempel borde inte ha hamnat i Produktivitet och finans.

De appar som jag mest använder är dock direkt synliga och var det direkt efter uppdateringen såklart därför att systemet höll koll på appanvändningen även i iOS 13.

 

14D3BDD6-C92B-4ED0-AE12-2993640EE543.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är skapligt nöjd med utseende och funktion redan nu som tänker använda Appbibliotek mycket såklart.

 

Har dolt allt överflödigt för att låta endast de mest använda apparna vara direkt åtkomliga på första sidan.

 

Viss närmare eftertanke blir det nog ingen återgång till det gamla med många mappar.

 

812AEC98-F4D5-4EF9-8312-72D4DB6763DD.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops! Redan hittat den första lusen! :nerd:

 

9E848A58-E7FF-429A-AFE9-CA4E5CCC2194.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Oops! Redan hittat den första lusen! :nerd:

 

9E848A58-E7FF-429A-AFE9-CA4E5CCC2194.png

I vilket sammanhang får du fram dialogen? Är det texten som är fel eller fungerar inte konverteringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, pajj säger:

I vilket sammanhang får du fram dialogen? Är det texten som är fel eller fungerar inte konverteringen?

Angivelsen av storlekar är ju helt tokigt. Här på Mac forum med Safari när jag ska dela med mig av en skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur sidan med widgets ser ut i min mobil.

Tänker låta det fortsätta vara tomt tills systemet blivit färdig med indexering och annat för att optimera systemet som likt widgets suger i sig mängder från batteriet.

 

Just nu är batteriåtgången anständig, möjlig att acceptera.

 

E64EB6FD-B9B7-4FE2-855B-842E107040CE.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, iMarc säger:

Siri fungerar inte som det ska, ”Hey Siri” fungerar endast om man håller in hemknappen.  
Ställde in igen för att Siri skulle känna igen min röst men fungerar ändå inte. 

Var tvungen att avaktivera Ljudigenkänning för att få Siri att fungera. Apple supporten tackade mig för detta och skulle skicka denna bugg vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag är inte helt säker på att det var widgets som slukade så mycket batteri, speciellt den smarta traven. Behöver fler dagar med att använda iOS 14, men har nu stängt av alla widgets och tänker återgå till den layout på hemsidan som den hade innan uppdateringen.

 

Men det kan lika gärna ha berott på det helt nya systemet på hela enorma 2,32 GB som precis installerats.

 

Appbiblioteket kan bli smartare ja men sorterade mina appar skapligt. Appen Youcare (sökmotor) och Unibox (mail) till exempel borde inte ha hamnat i Produktivitet och finans.

De appar som jag mest använder är dock direkt synliga och var det direkt efter uppdateringen såklart därför att systemet höll koll på appanvändningen även i iOS 13.

 

14D3BDD6-C92B-4ED0-AE12-2993640EE543.jpeg

Smarta traven slukar en hel del batteri Ja. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att man inte får några notisljud för exempelvis Sms, Whatsapp m.m. om man pratar i telefon med AirPods. Kanske är någon inställning nånstans men har inte hittat den i så fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sätter igång ett sagolikt blinkande på widgets när jag ska lägga till en. Och det säger "SLURRP" i batteriet.

Mängder med buggar, även på sidan med widgets.

 

Jag längtar redan efter iOS 14.0.1.

 

23FA621E-7BF1-4B58-8BC6-8A1C0D6548B2.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med ström förbrukningen på min. Köper man begagnad med tredjepart batteri blir det väl så där ???

 

 

66863644-B4B0-4E29-BB8D-8AE098104338.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört användbara widgets.

 

Smart trave som väldigt träffsäkert förutspår vilken app jag är behov av.

 

IMG_81FEB0D6546A-1.thumb.jpeg.ca0b1b4985aa888672707e2f7993d4da.jpeg

 

Batteriwidget som jag snabbt kan se hur mycket batteri jag har kvar i mina anslutna enheter.

 

IMG_8259C0BF096B-1.thumb.jpeg.a42e59f754981083f881b30327337ae7.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja kalla de Infantila travar då de dels sorterar fel och det värsta är att man inte ens kan redigera vare sig namn eller innehållet. Ofattbart korkat av Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar Appbiblioteket så mycket att jag dolt min egen sortering helt. 
Genom Smart trave på första sidan och biblioteket hittar jag apparna snabbare. Slipper scrolla genom flera sidor och leta i flera mappar ?

 

 

883023BD-1278-4C5C-9DB0-E3D87F60529C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan för detta appbibliotek ingen ordning alls, i synnerhet vad gäller tredjeparts appar. Ser ut som en dåligt konfigurerad android launcher har lust att kasta telefonen åt h-e

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...