Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 14-tråden – problem och funderingar


Alix
 Share

Rekommendera Poster

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Har lagt in namnsdagar och månens faser i almanackan. Tycker att det hör till.

Stor widget för almanackan på widget-sidan då det är viktigt för mig.

En liten trave har jag på app-sidan.

Perfekt och så som jag vill ha det.

 

16BC3AF8-9F65-4F32-A66B-FC0FE0773280.jpeg

Vilken app namnsdagar använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå, nån som har problem med Facebook & Messenger i iOS 14?

Kan inte använda apparna, web fungerar. 

iPhone 8.

nån som har nån ide?

 

 

felMess.jpg

felFB.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, imchi säger:

Hallå, nån som har problem med Facebook & Messenger i iOS 14?

Kan inte använda apparna, web fungerar. 

iPhone 8.

nån som har nån ide?

 

 

felMess.jpg

felFB.png

Jag har haft samma problem på både Mac och iPhone.

Löste det genom att stänga av all reklamfiltrering plus att tillfälligt ställa in Firefox som standard webbläsare.

Safari gör numera ett gott arbete med att skydda oss från Facebooks och andras snokande vilket mycket väl kan vara orsaken till problemen med att logga in på Messenger, som separat app även på Mac.

När jag funderar på det, i en bättre verklighet borde Facebook ha övergivits av de flesta användare på grund av FBs respektlösa hanterande av det privata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mikaellq, Fungerar i Safari för mig. Är apparna, FB & Messenger som helt plötsligt slutat att fungera på min iPhone.

 

appen messenger fungerar på min macbook pro.

Redigerad av imchi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, imchi säger:

Tack Mikaellq, Fungerar i Safari för mig. Är apparna, FB & Messenger som helt plötsligt slutat att fungera på min iPhone.

 

appen messenger fungerar på min macbook pro.

En desperat åtgärd, jag vet, men att avinstallera båda för att sedan återinstallera igen har hjälpt mig tidigare när det strulat. Kanske på grund av en växande cache.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

En desperat åtgärd, jag vet, men att avinstallera båda för att sedan återinstallera igen har hjälpt mig tidigare när det strulat. Kanske på grund av en växande cache.

Har testat det utan framgång, testat nolla nätverksinst / plats & integritet med, utan framgång. Jävligt skummt och ytterst irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, imchi säger:

Har testat det utan framgång, testat nolla nätverksinst / plats & integritet med, utan framgång. Jävligt skummt och ytterst irriterande.

Går det att logga in på FB i andra appar som Safari, Chrome och Firefox? Om det till exempel bara är FB-appen som strular så kan ju slutsatser dras från det, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Går det att logga in på FB i andra appar som Safari, Chrome och Firefox? Om det till exempel bara är FB-appen som strular så kan ju slutsatser dras från det, osv.

Absolut är det apparna problemet ligger. tänker om der har nått specifikt med iOS 14 att göra, då jag aldrig upplevt detta problem då jag har haft iPhone tillsammans med Facebook/messenger i snart 10 år utan bekymmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, imchi säger:

Absolut är det apparna problemet ligger. tänker om der har nått specifikt med iOS 14 att göra, då jag aldrig upplevt detta problem då jag har haft iPhone tillsammans med Facebook/messenger i snart 10 år utan bekymmer.

Jag hade tjurigt fortsatt att experimentera för att kunna räkna ut vad som strular.
Det enda specifika jag kan komma på för iOS 14 är privat adress till Wi-Fi men det borde inte påverka din inloggning på FB, eller? Värt att testa åtminstone.
Som sagt, reklamblockering har krånglat till det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag hade tjurigt fortsatt att experimentera för att kunna räkna ut vad som strular.
Det enda specifika jag kan komma på för iOS 14 är privat adress till Wi-Fi men det borde inte påverka din inloggning på FB, eller? Värt att testa åtminstone.
Som sagt, reklamblockering har krånglat till det för mig.

 

Har testat på olika wifi, samt mobildata utan resultat. 

Loggades ut automatiskt oxå, valde inte aktivt att logga ut från apparna, utav vart utloggad under session. Sendan dess har det inte gått att logga in. inne på 2a dygnet nu, och har skickat felrapport till FB utan något svar än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 14.2 iPhone 8.

 

Sedan 14.2 har jag märkt att låsskärmen alltid visar muskspelarreglage, även om jag inte spelar något eller har för avsikt att spela något så fort lurar ansluts (har bara testat med bluetooth). Går det att ta bort det där reglagen på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

iOS 14.2 iPhone 8.

 

Sedan 14.2 har jag märkt att låsskärmen alltid visar muskspelarreglage, även om jag inte spelar något eller har för avsikt att spela något så fort lurar ansluts (har bara testat med bluetooth). Går det att ta bort det där reglagen på något sätt?

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Knappast heller att få bort att Apple önskar god morgon efter att stör ej-läget upphört...

Det visas väl bara om man har sömngrejen igång. Kör man bara schemalagd stör ej så tror jag inte det visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det visas väl bara om man har sömngrejen igång. Kör man bara schemalagd stör ej så tror jag inte det visas.

Den har jag inte i gång, vad jag vet. Vet inte ens var man hittar funktionen...

 

IMG_0193.thumb.png.49755f08de20cf96fffd6d075c1ec11e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Den har jag inte i gång, vad jag vet. Vet inte ens var man hittar funktionen...

 

IMG_0193.thumb.png.49755f08de20cf96fffd6d075c1ec11e.png

Sedan höstens systemskifte hittar man funktionen i Hälsa.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Sedan höstens systemskifte hittar man funktionen i Hälsa.

Tack. Det verkar inte vara i gång. Men vad vet jag vad Apple hittar på åt mig? Jag får en hälsning på skärmen varje morgon i alla fall. Ska ta en bild på den, om jag kommer ihåg det.

 

IMG_0194.thumb.png.392122ccb929868f739d36b3646287ae.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Sedan höstens systemskifte hittar man funktionen i Hälsa.

Ja just det. Jo det är ju hälso inställningarna. Dem fick jag bort efter att jag tryckte av dem några gånger efter varandra. OPet slutade helt enkelt att fråga mig om detta efter några gånger ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill nyttja så mycket som möjligt i min smarta mobil som gör den till en smart mobil. Som att skydda hörseln, begränsa skarpa ljud.

Jag går igenom inställningar och Hälsa lite då och då. Som i Ljud och haptik.

 

DE43D91A-DCFF-4BA0-AD80-39696B886898.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vill nyttja så mycket som möjligt i min smarta mobil som gör den till en smart mobil. Som att skydda hörseln, begränsa skarpa ljud.

Jag går igenom inställningar och Hälsa lite då och då. Som i Ljud och haptik.

 

DE43D91A-DCFF-4BA0-AD80-39696B886898.png

Är detta ett problem? Tänkte på trådens titel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, lappen71 säger:

Är detta ett problem? Tänkte på trådens titel.

Ett problem om vissa tror att många funktioner i iOS är hinder att ta sig runt. Jag ser konsekvent möjligheter och utgår ifrån att jag har något förstå istället som kan göra den smarta mobilen smartare och berika min användning av den.

 

Jag SKITER i ego.

 

Comprende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ett problem om vissa tror att många funktioner i iOS är hinder att ta sig runt. Jag ser konsekvent möjligheter och utgår ifrån att jag har något förstå istället som kan göra den smarta mobilen smartare och berika min användning av den.

 

Jag SKITER i ego.

 

Comprende?

Nej jag förstår inte syftet med inlägget. Är det ett problem eller inte?

 

Sen så finns det redan ett inbyggt skydd som inte går att stänga av. 

C27915DA-E71E-4C5D-ACFD-AB5DE48A5C22.thumb.png.4098b4e7a7cdaba6019ffaeac12896d2.png

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...