Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alix

IOS 14-tråden – problem och funderingar

Rekommendera Poster

Alix
24 minuter sedan, iMarc säger:

Fyfan för detta appbibliotek ingen ordning alls, i synnerhet vad gäller tredjeparts appar. Ser ut som en dåligt konfigurerad android launcher har lust att kasta telefonen åt h-e

Ja, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg den. Det är bara Apple som kan få folk att tro att den är fantastisk. :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
iMarc
Postad (redigerade)
30 minuter sedan, Alix säger:

Ja, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg den. Det är bara Apple som kan få folk att tro att den är fantastisk. :D 

Jag trodde knappt det var sant när det inte ens gick att flytta apparna ens eller namnge mapparna. Bara vetskapen om att ha dessa skitmappar på nästa skärm sänker Apple upplevelsen. 
Och vad är nu detta för emoji som kom på köpet också? Heil Apple?? 🙋🏻

Redigerad av iMarc
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
2 timmar sedan, iMarc säger:

Fyfan för detta appbibliotek ingen ordning alls, i synnerhet vad gäller tredjeparts appar. Ser ut som en dåligt konfigurerad android launcher har lust att kasta telefonen åt h-e

Jag tycker inte jag heller att den sorterar så jättebra med tanke på företaget i Cupertino och de krav vi borde kunna ställa på dem.

De många buggarna och den halvdant fungerande sorteringen i app biblioteket...

Batteritid är nu ungefär som innan. 6h på en fulladdning är bra med tanke på det slitna batteriet.

En iakttagelse är att minneshanteringen verkar ha förbättrats, tror jag, då Gboard brukade krascha tidigare i iOS 13, speciellt när jag skulle lägga till en smiley. Inte nu längre. Så NÅGOT åtminstone har blivit bättre direkt. 😊👍

7097F303-DB26-41DF-8C42-2439CC099102.jpeg

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
3 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tycker inte jag heller att den sorterar så jättebra med tanke på företaget i Cupertino och de krav vi borde kunna ställa på dem.

De många buggarna och den halvdant fungerande sorteringen i app biblioteket...

Batteritid är nu ungefär som innan. 6h på en fulladdning är bra med tanke på det slitna batteriet.

En iakttagelse är att minneshanteringen verkar ha förbättrats, tror jag, då Gboard brukade krascha tidigare i iOS 13, speciellt när jag skulle lägga till en smiley. Inte nu längre. Så NÅGOT åtminstone har blivit bättre direkt. 😊👍

7097F303-DB26-41DF-8C42-2439CC099102.jpeg

Jag tycker sortering är över förväntan med tanke på blandningen av språk. 
Enda jag ser som inte stämmer för mig är Hitta.se och Eniro som ligger under resor. Skulle egentligen ligga under Information eller Verktyg. Ingen större grej att bli upprörd över. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)

Jag har inte hittat någon enda förbättring för egen del. Men jag är rätt minimalistisk.

I tvOS 14 gläds jag dock över att man kan välja flygbildstema, nu har jag bara rymden och slipper LA by night.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
1 timme sedan, Alix säger:

Jag har inte hittat någon enda förbättring för egen del. Men jag är rätt minimalistisk.

I tvOS 14 gläds jag dock över att man kan välja flygbildstema, nu har jag bara rymden och slipper LA by night.

Men du kan ställa in så du får en notis när någon knackar på dörren, hundar som skäller och katter som jamar samt om det brinner någonstans, likaså varning för rök. Men det fungerar rätt dåligt så jag skulle inte slänga brandvarnaren. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
1 timme sedan, lappen71 säger:

Jag tycker sortering är över förväntan med tanke på blandningen av språk. 
Enda jag ser som inte stämmer för mig är Hitta.se och Eniro som ligger under resor. Skulle egentligen ligga under Information eller Verktyg. Ingen större grej att bli upprörd över. 

Det beror ju på hur man vill ha sorterat. Tex Google maps, Kartor, parkeringsappar, biljettappar, vägassistans, fornminnen, terrängkartan, loppisappen i samma mapp, och inget annat som inte alls hör hemma där. 

Tycker det är bedrövligt att det inte går att sortera själv. Inte en enda mapp är rätt sorterad. 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Borta är plötsligt vanligaste surfade sidan i Safari. Tidigare kunde jag trycka ett ”s” i adressraden så kom jag direkt till SVT.se, nu föreslår Safari en massa andra sidor först. :( 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Jag är ändå skapligt nöjd med iOS 14 som dock nu väntar på 14.2 med stor otålighet.

Har precis aktiverat att visa Notisbrickor i Appbiblioteket. Självklart att jag vill ha det! Varför var det ens avaktiverat i Inställningar: Hemskärmen? :fundersam:

Batteritid på 6 timmar får duga ett tag till. Jag har nu bestämt mig för att likt så många andra att iPhone SE2 är mer lockande än ett nytt batteri i min sjua för drygt 700 spänn plus resan.

En ny iPhone tillsammans med iOS 14 känns idealiskt men har inte råd nu. :)

2C3A5D4C-1B5B-4491-A6B3-885FE30B1E04.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SirKnasen

Att man kan nåla fast favoriter i meddelanden tycker jag var smart.

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, SirKnasen säger:

Där hamnar mina gruppchattar :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
4 timmar sedan, iMarc säger:

Jag trodde knappt det var sant när det inte ens gick att flytta apparna ens eller namnge mapparna. Bara vetskapen om att ha dessa skitmappar på nästa skärm sänker Apple upplevelsen. 
Och vad är nu detta för emoji som kom på köpet också? Heil Apple?? 🙋🏻

Inte för att jag ens överväger att uppdatera till iOS 14 ännu, men bara så att jag vet: Är det där appbiblioteket något obligatortiskt eller kan man välja bort det? Vad är meningen med det, hur funkar det annorlunda än vanliga mappar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
31 minuter sedan, SirKnasen säger:

Ja, det har jag också gjort! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
2 minuter sedan, DittDatt säger:

Inte för att jag ens överväger att uppdatera till iOS 14 ännu, men bara så att jag vet: Är det där appbiblioteket något obligatortiskt eller kan man välja bort det? Vad är meningen med det, hur funkar det annorlunda än vanliga mappar?

Obligatorisk ja, välja bort nej, sortera i mappar för dom som inte orkar, bryr sig att kategorisera.

Appbiblioteket ligger längst till höger så vill man inte se det så behöver man inte scrolla dit.

Du kan fortsätta kategorisera själv om man vill. Skillnaden är att du har en till hemskärm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
4 minuter sedan, lappen71 säger:

Obligatorisk ja, välja bort nej, sortera i mappar för dom som inte orkar, bryr sig att kategorisera.

Appbiblioteket ligger längst till höger så vill man inte se det så behöver man inte scrolla dit.

Du kan fortsätta kategorisera själv om man vill. Skillnaden är att du har en till hemskärm.

Om man inte skrollar längst till höger så slipper man alltså...?

varför är @iMarc upprörd över nåt han inte behöver se?

jag blir så d :a sur på omotiverade negativa synpunkter om Mac, på ett macforum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
3 minuter sedan, boevil säger:

jag blir så d :a sur på omotiverade negativa synpunkter om Mac, på ett macforum.

Exakt scrollar man inte längst till höger så ser man inte det.

Har ingen aning varför han är sur för det är länge sen jag blockerade hans förvirrade inlägg.

Kan väl inte undgått dig att det är något fel på han.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
7 minuter sedan, boevil säger:

Det var ju Iphone... ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil

P.s

app- bibliotek finns inte på iPad-OS  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
1 timme sedan, SirKnasen säger:

Plus att kända och okända avsändare nu funkar som kategorier! Härligt! :ThumbsUp:

E3BCC386-C4EF-4A0D-A64A-7DF25D7C049D.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
Postad (redigerade)
43 minuter sedan, boevil säger:

iMarc får väl tycka som han vill. Negativitet är dock bara jobbigt. Själv har jag nu hur roligt som helst med att lära mig det nya och ställa in det precis som jag vill ha det.

För tillfället ignorerar jag widgets (buggar) och har fyllt hemskärmen med mina mest använda appar och låter Appbiblioteket göra resten åtkomligt. Extrasidan har jag gömt. :nerd:

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Ok, så länge jag kan ha mina egna mappar och kategorier kvar så är det lugnt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
15 minuter sedan, lappen71 säger:

Ok, tack. Ser direkt att det där är helt ointressant för mig som redan har ordning på mina appar och dessutom inte har en miljon meningslösa appar installerade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
14 minuter sedan, DittDatt säger:

Ok, tack. Ser direkt att det där är helt ointressant för mig som redan har ordning på mina appar och dessutom inte har en miljon meningslösa appar installerade.

Har också minutiös ordning på mina appar men har valt att dölja dom skärmarna och enbart använda Apples lösning :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SirKnasen

Mina fastnålade favoriter i meddelanden buggar och försvinner sporadiskt så jag får nåla om dom igen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...