Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 14-tråden – problem och funderingar


Alix
 Share

Rekommendera Poster

26 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej jag förstår inte syftet med inlägget. Är det ett problem eller inte?

 

Sen så finns det redan ett inbyggt skydd som inte går att stänga av. 

C27915DA-E71E-4C5D-ACFD-AB5DE48A5C22.thumb.png.4098b4e7a7cdaba6019ffaeac12896d2.png

 

 

Fast jag föredrar det proaktiva och om din lilla hjärna har problem med fundamentala truismer så sortera mitt inlägg under rubriken "funderingar" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Fast jag föredrar det proaktiva och om din lilla hjärna har problem med fundamentala truismer så sortera mitt inlägg under rubriken "funderingar" istället.

Och det gör dina otrevligheter befogade för att ställer en fråga. Då vet jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni "betatestare"? Är det dags för oss lite mer försiktiga och versionskonservativa att uppdatera från iOS 13 till iOS 14 ännu? Förväntar mig inga nyheter jag har glädje av, men vill absolut inte ha en massa problem med grundfunktionalitet. Är det någorlunda stabilt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

Vad säger ni "betatestare"? Är det dags för oss lite mer försiktiga och versionskonservativa att uppdatera från iOS 13 till iOS 14 ännu? Förväntar mig inga nyheter jag har glädje av, men vill absolut inte ha en massa problem med grundfunktionalitet. Är det någorlunda stabilt nu?

Ja det tycker jag. Kosmetiska detaljer kommer alltid den OCD drivna individen hitta men grundfunktioner som jag använder fungerar till 100%. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Ja det tycker jag. Kosmetiska detaljer kommer alltid den OCD drivna individen hitta men grundfunktioner som jag använder fungerar till 100%. 

Ok, tack. Jag kör iOS 14.2 och hoppas på det bästa... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DittDatt säger:

Vad säger ni "betatestare"? Är det dags för oss lite mer försiktiga och versionskonservativa att uppdatera från iOS 13 till iOS 14 ännu? Förväntar mig inga nyheter jag har glädje av, men vill absolut inte ha en massa problem med grundfunktionalitet. Är det någorlunda stabilt nu?

Det tycker jag. Förutom de kosmetiska uppdateringarna, och i det fallet så är det ju faktiskt SMARTA kosmetiska uppdateringar det gäller. Så har du en del i prestanda uppdateringar också. På batteri fronten en del. Och andra detaljer också. En annan är beta freak, så jag testar alla uppdateringar av iOS såfort de släpps. Nu skall sägas att jag först testar dem ett tag på min "gamla" iPhone 8a. Så att det inte blir som för nått år sedan, att flera appar lade av efter update. Bl a då den nog så viktiga Swedbank appen, som slutade att fungera.. Haha.. Jaa så kan det gå. Hursomhelst så kan jag rekommendera senaste iOS 14 helt klart ??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Och det gör dina otrevligheter befogade för att ställer en fråga. Då vet jag. 

Härrejeeflar... ? Kram på er sötgökar. Muntra jävlar här måste jag säga ?

Redigerad av Hellbound73
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Hellbound73 säger:

Härrejeeflar... ? Kram på er sötgökar. Muntra jävlar här måste jag säga ?

Nej, mest griniga, självtillräckliga gubbar med ömma tår.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

Nej, mest griniga, självtillräckliga gubbar med ömma tår.

??

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade till 14.2 nu i kväll och allt verkar funka som det ska. Inga av mina udda appar (som funkade före uppdateringen) som slutat fungera i alla fall.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? ?

Apples ”Insikter och förslag” är något obegripligt. Har dessutom inte uppgraderat iOS på flera dagar.

2BEA6839-3F8D-49B7-BC07-C0E73747B4FE.jpeg

Redigerad av pajj
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Du har använt iPhone sedan du uppgraderade iOS, vilket kan påverka batteriets livslängd.”

 

:lol: 

 

Avdelningen ”djefla självklarheter” från Apples sida. Men vänder sig kanske till amerikaner som stämmer alla för allt? :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

”Du har använt iPhone sedan du uppgraderade iOS, vilket kan påverka batteriets livslängd.”

 

:lol: 

 

Avdelningen ”djefla självklarheter” från Apples sida. Men vänder sig kanske till amerikaner som stämmer alla för allt? :fundersam:

Så kan det vara. Jag blir faktiskt nyfiken för jag vet ju att de på Apple förstås inte är några dumskallar. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, DittDatt säger:

Uppdaterade till 14.2 nu i kväll och allt verkar funka som det ska. Inga av mina udda appar (som funkade före uppdateringen) som slutat fungera i alla fall.

Ja iOS 14.3 funkar stabilt iallafall. Vet inte om du kör det. Men jag gillar't som Faen. Dee stabiiilt ??

Redigerad av Hellbound73
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Hellbound73 säger:

Ja iOS 14.3 funkar stabilt iallafall. Vet inte om du kör det. Men jag gillar't som Faen. Dee stabiiilt ??

Har betett sig underligt för mig, som inställningar som inte visas upp och jag måste stänga appen och öppna igen för att se innehållet. Precis som med widgets i början av 14. Buggar finns alltså fortfarande men inga katastrofala, som får systemet till att hänga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Hellbound73 säger:

Ja iOS 14.3 funkar stabilt iallafall. Vet inte om du kör det. Men jag gillar't som Faen. Dee stabiiilt ??

Om det är en officiell beta så kör jag det inte. Undviker även inofficiella betor - vilket inkluderar alla skarpa versioner som Apple släpper numera - till motsatsen bevisats. Orkar inte med onödigt strul numera, kör normalt versioner av mjukvara så länge de kan betraktas som någorlunda säkra.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Om det är en officiell beta så kör jag det inte. Undviker även inofficiella betor - vilket inkluderar alla skarpa versioner som Apple släpper numera - till motsatsen bevisats. Orkar inte med onödigt strul numera, kör normalt versioner av mjukvara så länge de kan betraktas som någorlunda säkra.

 

1 timme sedan, DittDatt säger:

Om det är en officiell beta så kör jag det inte. Undviker även inofficiella betor - vilket inkluderar alla skarpa versioner som Apple släpper numera - till motsatsen bevisats. Orkar inte med onödigt strul numera, kör normalt versioner av mjukvara så länge de kan betraktas som någorlunda säkra.

Ja men det gör du Rätt i. Ja själv testar jag betorna lite på min andra lur, eller slit och släng luren. iPhone 8an innan jag kör dem. Verkar det stabilt och jag inte ser några större fel. Så installerar jag dem på den ordinarie, som just nu är iPhone 11. Det funkar stabilt tycker jag. Inga missöden än sålänge iallafall ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...