Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS 14-tråden – problem och funderingar


Alix
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, OLW säger:

Vad jag förstår så skulle appen fitness dyka upp i och med IOS 14. Den har inte dykt upp hos mig. Har jag missat något?

Om det är Fitness+ du tänker på så kommer det senare i år.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25-30% mer batteri drar iOS 14 på min SE 2 jämfört med 13.7, ingen förändring efter nyare uppdateringen idag. Har tagit bort alla widgets, stängt av nästan alla notiser som visas på låskärmen, sänkt ljusstyrkan på skärmen, stängt av allting i bakgrunden, det gav ca 60 min extra. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min empiriska studie drar iOS 14.2 ca 22,5% mindre ström jämfört mot iOS 13.6.1 som kom i augusti.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, OLW säger:

Vad jag förstår så skulle appen fitness dyka upp i och med IOS 14. Den har inte dykt upp hos mig. Har jag missat något?

Det är Aktivitet som har bytt namn till Fitness. 
image.jpeg.02c3ab8c5b557274b2aa7bee78c4cee9.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Enligt min empiriska studie drar iOS 14.2 ca 22,5% mindre ström jämfört mot iOS 13.6.1 som kom i augusti.

 

Nåt att se fram emot då, förutsatt att herr Lappens iakttagelser är ackurata. För någon beta kommer inte in i min mobil. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

 

Nåt att se fram emot då, förutsatt att herr Lappens iakttagelser är ackurata. För någon beta kommer inte in i min mobil. ?

Herr Lappen om jag får be. Om inte beta testare fanns skulle du inte vara lika löjligt exalterad över att installera nya versioner.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, lappen71 säger:

Herr Lappen om jag får be. Om inte beta testare fanns skulle du inte vara lika löjligt exalterad över att installera nya versioner.

Jo jag vet redan om faran i att svara på Herrns inlägg. Du har rätt, betatestare behövs, naturligtvis, men notera att jag inte kritiserade ditt betatestande. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerat Gboard. Åäö blev samtliga Ã. Så nu funkar det igen. Jag föredrar Gboard före Swiftkey trots glupande aptit på minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag föredrar Gboard före Swiftkey trots glupande aptit på minne.

Är det för att M$ har köpt appen?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Är det för att M$ har köpt appen?

Kan påverka förstås men min medvetna motivation är helt enkelt att Gboard gissar ord bättre, i synnerhet om man i Gboard stänger av "Inmatning på flera språk". Fler tecken dessutom under punkten i Gboard, som jag tycker är snabbt och bekvämt. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den smarta traven är fortfarande buggig men widgets slukar åtminstone inte längre batteri till lunch och middag. Så jag tänker nu därför att låta det vara, fortsätta använda det ändå.

 

E62C764F-C180-4DCC-A7E3-F8CA1339E8D5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Integritetsskyddet i Safari, skyddet mot spårning är effektivt och visar med sin rapport hur utsatta vi är på nätet.

Reklamblockerare behövs fortfarande dock om vi vill slippa se skiten. 

 

Jäkla Google och Facebook! :superirriterad:

 

FE8AF522-5B61-4B3E-8A68-54399F1F35F8.jpeg

C3BB6526-DBA8-42E8-A374-20E0E44C42B3.jpeg

E9740DEC-BDFA-4187-8132-8BF16A29E279.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju som det är med det där och har varit länge.

Jag har haft Ublock origin i åratal på macen, full-laddad med filterlistor (Chrome). Adguard för Safari med likartat.

På Iphone har jag Adguard Pro med dito listor. Funkar utmärkt i IOS 14.

Ladda ned, ladda listor, glöm.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Hur är det med iOS 12, , börjar det bli tillräckligt stabilt för att man ska våga testa?

Senaste versionen 12.4.8 kom för bara drygt två månader sedan, så jag skulle ha lite is i magen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Hur är det med iOS 12, , börjar det bli tillräckligt stabilt för att man ska våga testa?

Om det finns något där som du behöver. Om du köper en rörtång så börjar det väl oftast med att du behöver en rörtång till en särskild uppgift. Man åker ju inte och köper en rörtång och börjar fundera på vad man ska ha den till när man väl är hemma. Varför skulle det vara annorlunda med operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, DittDatt säger:

Om det finns något där som du behöver. Om du köper en rörtång så börjar det väl oftast med att du behöver en rörtång till en särskild uppgift. Man åker ju inte och köper en rörtång och börjar fundera på vad man ska ha den till när man väl är hemma. Varför skulle det vara annorlunda med operativsystem?

Jag tänker mer i banorna "vad roligt! Något nytt att leka med! Kanske funkar mycket bättre än det gamla!" :galetglad:

Inför iOS 14 var jag glad och otålig som ett barn som väntar på jultomten. :jultomte:

Bara Appbiblioteket har gjort att det var värt tiden att ladda ner och installera samt stå ut i några dagar med buggar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DittDatt säger:

Om det finns något där som du behöver. Om du köper en rörtång så börjar det väl oftast med att du behöver en rörtång till en särskild uppgift. Man åker ju inte och köper en rörtång och börjar fundera på vad man ska ha den till när man väl är hemma. Varför skulle det vara annorlunda med operativsystem?

Mina inköp av rörtänger handlar mest om att jag byter in min gamla hos min rörtångsleverantör, som även lurar på mig telefoner ibland. Även om rörtänger numera är billiga så är jag lite tveksam, det är inte så jävla kul att stå med en aldrig så flashig och ny, men helt obrukbar, rörtång när det sprutar varmvatten ur dasset och man har bråttom till jobbet. Samtidigt är det kul med nya prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

...när det sprutar varmvatten ur dasset...

Haha! Då jäklar har man rört till det ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag tänker mer i banorna "vad roligt! Något nytt att leka med! 

När du ser en rörtång? Måste ju vara livsfarligt för dig att besöka butiker... ”Vad roligt, en ny mig-svets...men vad ska jag svetsa..?”

 

Nej, allvarligt talat, det kanske handlar om att jag inte leker så mycket med grejorna längre. Ser man det som arbetsverktyg så är funktion och stabilitet prioriterat. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Samtidigt är det kul med nya prylar.

Näe, jobbar du som röris håller du dig till din gamla kvalitetsrörtång som du vet funkar. Att den nya modellen har blommiga handtag och piper skojigt när du klämmer åt imponerar inte mycket.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...