Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"letar efter e-post..." i aktivitetsfönstret blinkar hela tiden


macman8000
 Share

Rekommendera Poster

Se bilaga, när jag kollar på aktivitetsfönstret så blinkar texten "letar efter e-post..." väldigt snabbt mellan texten "inga nya mail". Det går så snabbt så jag såg texten "inga nya mail" först efter att ha spelat in skärmvideo och pausat videon. 

Nån som vet vad detta beror på?

 

Jag har några office365konton som jag tidigare lagt till som exchange men nu som test bytt så allt är imap. 

Den blinkande texten försvinner när man inaktiverar mailkonton en efter en men det verkar inte vara ett specifikt konto som påverkar när det slutar blinka. 

Sen om jag aktiverar kontona igen så kommer problemet tillbaks efter nån/några timmar

Har kollat loggfilerna men är inte riktigt så tekniskt bevandrad så jag kan tyda dem, ser inget direkt felmeddelande när jag skummar igenom filerna. 

Skärmavbild 2020-09-15 kl. 17.50.01.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad problemet är. Har samma förfarande i aktivitetsfönstret när jag trycker på "Hämta post"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det där är inte normalt. Det är något fel på inställningarna av dina mailkonton.

Ta bort dom och lägg till dom igen en och en så ser du vilket som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp har startat med shift massvis förut redan. Men nu testade jag att deaktivera alla konton sen aktivera igen som jag också gjort förut men med skillnaden att istället för att kolla mailen automatiskt eller varje minut så satte jag varje 5 minuter. Nu verkar det än så länge ha lugnat ned sig, tack för era inputs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...