Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny 11:a Pro eller beg 8plus


Jojje43
 Share

Rekommendera Poster

Jag skall köpa ny mobil. Gillar "gamla" designen med mer tåligt chassi (8 plus) men vill samtidigt ha bästa ljudkvaliten då jag använder mobilen mkt i jobbet. Är det stor skillnad mellan prestanda (ljud, snabbhet, batteri) i en 8 Plus jämfört med t. ex XS Max eller nya 11 PRO?

Tack på förhand

//J

Redigerad av Jojje43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog subjektivt vad som är "stor skillnad" och om det är värt pengarna.

 

X, XS och 11 har FaceID medan 8 har TouchID. Det gör enorm skillnad för personer (som mig) som har torr hud på fingrarna. Inloggningen strular aldrig med FaceID för mig, men strular alltid med TouchID. (Det är inte Apple som är dåliga på TouchID, det är mina fingrar. Polisen hade enorma problem att få fingeravtryck av mig till passet.) Andra personer upplever inga problem med TouchID...

 

Jag har inte upplevt någon stor skillnad i ljudkvalitet mellan nyare och äldre iPhone på det sätt jag använder telefonen. 

 

Skärmen på iPhone 8 är bra, tills man blivit van vid X, XS eller 11 Pro. X, XS och 11 Pro har betydligt bättre skärm.

 

Snabbhet beror så mycket på vilka appar man använder. Generellt brukar man väl tycka att snabbheten är OK tills man använt något snabbare en tid, då är det olidligt att byta tillbaka till det långsammare...

 

Sedan vet du väl att Apple väntas släppa en ny iPhone snart. Jag skulle vänta med att köpa tills dess (om det inte är akut), och hoppas att de modeller som är ute nu faller i pris när den nya kommer.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 8 plus har inte på något vis ett mer tåligt chassi än iPhone XS Max eller iPhone 11 Pro Max.

Om du kan hålla ut vänta någon månad på nya iPhone 12 Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Jojje43 säger:

Ok. Tack för svar!!  Vet ni när 12:an är planerad att landa i butik?

Vänta med den frågan efter eventet som går av stapeln idag kl 19:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, TB-000 säger:

Det är nog subjektivt vad som är "stor skillnad" och om det är värt pengarna.

 

X, XS och 11 har FaceID medan 8 har TouchID. Det gör enorm skillnad för personer (som mig) som har torr hud på fingrarna. Inloggningen strular aldrig med FaceID för mig, men strular alltid med TouchID. (Det är inte Apple som är dåliga på TouchID, det är mina fingrar. Polisen hade enorma problem att få fingeravtryck av mig till passet.) Andra personer upplever inga problem med TouchID...

 

Jag har inte upplevt någon stor skillnad i ljudkvalitet mellan nyare och äldre iPhone på det sätt jag använder telefonen. 

 

Kan bara hålla med TB-000 om att FaceID är grymt bra att ha. 

 

Menar du ljudet från högtalarna så är det väldigt bra från 11pro. Jag har ingen iPhone 8 men jämfört med iPhone 7 är det ett stort steg. Det är väl inte enormt högt men låter bra (jämför med iPadPro som låter enormt högt). Menar du ljudet i samtalskvalité så vet jag inte om det är någon större skillnad. Det låter bra i båda lurarna. Mamma har iPhone 8 och hon hörs alltid bra när hon ringer. Brorsan som ringer från en Samsung är svår att höra om jag sitter i min bil (och använder bilens handsfree). 

 

Ljudet i hörlurarna kan jag inte tänka mig att det är någon skillnad på. Det finns ju ingen ljudutgång på någon av mobilerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...