Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp och tips för ett hackat Facebook konto!


EmmaB
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kanske är i fel forum men eftersom jag har blivit hjälpt av er många gånger innan försöker jag här.

 

Mitt facebook konto blev hackat igår. Nu kommer jag inte in på det längre då d ändrat mail, lösen mm

 

Jag har skaffat en ny profil inget problem. Problemet är at jag var ensam admin i en grupp på drygt 12000 medlemmar.

Nu kan jag inte komma in i gruppen längre.

 

Jag har försökt det mesta och vänt in o ut på hjälpcentrum på fb.

 

fått vänner till att bekräfta att jag är jag med koder osv, ändå kommer jag inte in. och jag tror dessutom att mitt konto är inaktiverat..

 

Någon som har tips och råd?

är det någon som är kunnat och gärna val försöka hjälpa kan ni adda mig på fb så vi kan ta det via messenger.

 

Jag har varit inne på bla denna sidan och försök därefter men verkar hopplöst.

 

https://famoid.com/how-to-recover-hacked-facebook-account/amp/?fbclid=IwAR2yjU7JVm6E09wjgsTIdyjeBmvxt7Jke1ZAbAWg_PmB4qNMsUlIS6L0Yts#If_Password_and_email_address_changed

 

 

någon?! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort en bekräftelse med hjälp av tre kompisar. Det kommer upp grattis o att ett mail med en länk ska komma inom 30 min. Om d inte kommer något så ska jag gå till hjälpcentrum igen. 

har gjort denna bekräftelsen två gånger till två olika mail men inga mail har dykt upp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, EmmaB säger:

Har gjort en bekräftelse med hjälp av tre kompisar. Det kommer upp grattis o att ett mail med en länk ska komma inom 30 min. Om d inte kommer något så ska jag gå till hjälpcentrum igen. 

har gjort denna bekräftelsen två gånger till två olika mail men inga mail har dykt upp ?

Så du har lagt till tre betrodda vänner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja två gånger. Och fått meddelande att min identitet är bekräftad. Det kommer ett mail inom 30 min om inte ska jag gå tillbaka till hjälpcentrum.

 

Har inte fått något mail någon av gångerna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, EmmaB säger:

Ja två gånger. Och fått meddelande att min identitet är bekräftad. Det kommer ett mail inom 30 min om inte ska jag gå tillbaka till hjälpcentrum.

 

Har inte fått något mail någon av gångerna :(

Nej jag frågade om du har lagt till betrodda vänner i inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, EmmaB säger:

Jaha nej inte i förra profilen, visste inte man kunde det. Men tre av dem har ändå fått koder

Betrodda vänner till din nya profil kan inte hjälpa dig låsa upp den gamla profilen. 
Utan det är bara betrodda vänner på den gamla som kan göra det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det förstår jag. Men trodde jag kunde testa med någon :) Och de har fått upp om de är vän med min gamla profil och fått koder

 

Men det finns inget att göra alltså?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar med Facebooks rekommendationer så blir det svårt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, EmmaB säger:

Nej, men kan inte ens logga in för att visa vilket konto som är kapat då de ändrat mailen till kontot till en .org adress ?

Men detta då?

 

”Obs! Om e-postadressen som är kopplad till ditt Facebook-konto har ändrats kan du återställa ändringen. När en e-postadress ändras skickar vi ett meddelande till det tidigare e-postkontot med en särskild länk. Du kan klicka på den länken för att återställa ändringen av e-postadress och säkra ditt konto.”

 

Har du inte fått något sådant mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det hade med hackningen att göra så vågade inte klicka...

 

då finns d väl inget mer att göra?! 
 

Den franska översättningen:

 

Hej Emma,
 Det är möjligt att någon har haft tillgång till ditt Facebook-konto.  För att skydda ditt konto måste du svara på några frågor och ändra ditt lösenord nästa gång du loggar in på Facebook.
 För din säkerhet kan ingen se dig på Facebook förrän du skyddar ditt konto.
 tack,
 Faceboo Security Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, EmmaB säger:

Trodde det hade med hackningen att göra så vågade inte klicka...

 

då finns d väl inget mer att göra?! 
 

Den franska översättningen:

 

Hej Emma,
 Det är möjligt att någon har haft tillgång till ditt Facebook-konto.  För att skydda ditt konto måste du svara på några frågor och ändra ditt lösenord nästa gång du loggar in på Facebook.
 För din säkerhet kan ingen se dig på Facebook förrän du skyddar ditt konto.
 tack,
 Faceboo Security Team

Du fick alltså inget mejl? Eller minns du inte din mejl för inloggning? Har du kollat inkorgen/skräpposten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, EmmaB säger:

Jag löste det!! Tack för all er tid :)

Toppen! Berätta gärna hur så att andra kan bli hjälpta i samma situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...