Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken kalender är bäst för iPhone 11 Pro?


Bosf
 Share

Rekommendera Poster

Jag har tidigare haft WeekCal, men den har börjat bete sig konstigt. Och den inbyggda Calendar är inte bra nog (saknar flera nyttiga funktioner). Jättetacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckonummer, olika färger på olika slags poster, fler möjliga vyer, möjlighet att variera tid för påminnelse (t.ex. 45 min och 1.30 tim, vilka passar för mig),  att nya aktiviteter kan ges en annan default-längd än 1 timme (jag vill ha två timmar), att man kan se veckan som ett rutnätsdiagram. Säkert mer som jag glömt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Bosf säger:

Det är sant, men numret syns bara i månadsvyn, där aktiviteterna endast är punkter.

Samt i veckovyn om du tiltar telefonen till landskapsläge.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Bosf säger:

möjlighet att variera tid för påminnelse (t.ex. 45 min och 1.30 tim, vilka passar för mig)

Påminnelser är en separat app eller menar du aktiviteter som det heter i kalendern?

Man kan sätta vilken tid man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väljer jag det? I själva appen finns en rad alternativ från 5 min till en vecka innan, men inte just 90 minuter. Precis samma alternativ under Inställningar. Men det vore kanon om jag kunde få 1,5 timmar. Tacksam för anvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Bosf säger:

Var väljer jag det? I själva appen finns en rad alternativ från 5 min till en vecka innan, men inte just 90 minuter. Precis samma alternativ under Inställningar. Men det vore kanon om jag kunde få 1,5 timmar. Tacksam för anvisning.

Väljer var? I Kalender eller Påminnelser? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Bosf säger:

Var väljer jag det? I själva appen finns en rad alternativ från 5 min till en vecka innan, men inte just 90 minuter. Precis samma alternativ under Inställningar. Men det vore kanon om jag kunde få 1,5 timmar. Tacksam för anvisning.

Har du Mac kan du ändra till 90 minuter i din händelse där och som synkar med telefonens app. Men du kanske måste sätta 90 minuter via just telefonen ? Appen för iPhone har ännu inte den möjligheten, tyvärr. Ett lite onödigt sätt att lösa det i telefonen är att skapa ett antal tomma händelser med 90 minuter och ändra innehållet och tidpunkt på dem i telefonen.

Redigerad av polken
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Jag satte 90 minuter på kalendern i datorn (en Mac), och då överfördes det till telefonen. Ett steg på vägen, men det vore förstås bättre att kunna lägga in direkt i telefonen. Tack för hjälpen så här långt!

 

----- En annan fråga var längden på den inlagda aktiviteten. Den verkar bli 1 timme, men går att ändra manuellt. Jag skulle önska att default-längden var två timmar, men det går kanske inte att fixa?   

 

--- En tredje fråga är trots allt, vilken annan kalender som ni erfarna personer skulle kunna rekommendera. Är det WeekCals köpeversion eller finns det någon annan som är bra? Den man vill ha bör ju inte heller vara alltför detaljerad och komplicerad. Jag hade en tidigare betalversion av WeekCal, men i visningsläget Lista började den plötsligt backa till 2018, 2016 och ända till 2011 (då jag antagligen började med WeekCal) när man skrollade det minsta lilla. Kanske hade mitt köp gått ut och jag fått gratisversionen, som då betedde sig elakt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Bosf säger:

Intressant! Jag satte 90 minuter på kalendern i datorn (en Mac), och då överfördes det till telefonen. Ett steg på vägen, men det vore förstås bättre att kunna lägga in direkt i telefonen. Tack för hjälpen så här långt!

 

----- En annan fråga var längden på den inlagda aktiviteten. Den verkar bli 1 timme, men går att ändra manuellt. Jag skulle önska att default-längden var två timmar, men det går kanske inte att fixa?   

 

--- En tredje fråga är trots allt, vilken annan kalender som ni erfarna personer skulle kunna rekommendera. Är det WeekCals köpeversion eller finns det någon annan som är bra? Den man vill ha bör ju inte heller vara alltför detaljerad och komplicerad. Jag hade en tidigare betalversion av WeekCal, men i visningsläget Lista började den plötsligt backa till 2018, 2016 och ända till 2011 (då jag antagligen började med WeekCal) när man skrollade det minsta lilla. Kanske hade mitt köp gått ut och jag fått gratisversionen, som då betedde sig elakt ...

Fantastical 2 är väldigt populär och omtyckt av många. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, SirKnasen säger:

Samt i veckovyn om du tiltar telefonen till landskapsläge.

Som väl innebär "att man kan se veckan som ett rutnätsdiagram"?

 

För övrigt syns veckonummer i den vanliga dagvyn.

 

Olika färger fixar man genom att skapa olika kalendrar (som Hem, Jobb, Svampplockning, Övriga perversioner).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Apple-kalendern i jobbmobilen för den ger bra översikt över dagen där jag behöver se många möten. 
 

Kör Fantastical2 i privata mobilen för då är det viktigare med bra översikt över månaden och där har jag olika kalendrar för olika kategorier och prenumererar på en hel hög kalendrar för olika föreningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...