Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte sms-notiser?


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Jag har haft min Apple Watch i över 6 månader. Senaste veckan så har jag slutat få SMS till min Apple Watch. Ibland kommer dom och ibland inte, oftast inte. Jag har kollat igenom alla inställningar och nollställt klockan 2 gånger men hittar inget. Jag kan ha mobilen precis bredvid klockan men ändå får jag inga notiser till klockan. Jag får inte heller några notiser till telefonen. Hemma lägger jag ofta ifrån mig telefonen och förlitar mig på min Apple Watch. Här om dagen fick min sambo vänta 4 timmar på att jag skulle hämta henne för att jag inte fått meddelandet. Meddelandet låg i telefonen men varken klockan eller telefonen hade fått någon notis. Jag har inte heller på "stör ej". Och även om jag har på "stör ej" så är hennes nummer tillåtet att störa. Jag har googlat som en toooook men hittar inget. Vad sjutton ska jag göra? Kan det vara min telefon det är fel på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte ens får notiser på telefon är det något annat fel. Sen så kan du inte få notiser på båda utan det antingen på telefon eller AW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, lappen71 säger:

Om du inte ens får notiser på telefon är det något annat fel. Sen så kan du inte få notiser på båda utan det antingen på telefon eller AW.

Det är jag helt med på.  Om jag stänger av min AW så kommer notiserna till telefonen som vanligt. Problemet är att när båda är på så får ingen av dom notiser om meddelande. Mail, och andra notiser funkar som dom ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kunde jag förnya mitt abonnemang och därmed köpa en ny iPhone till rabatterat pris. Sagt och gjort. Gjorde den nya telefonen till en kopia av min gamla. Inställningarna för klockan byttes över automatiskt och jag behövde inte parkoppla om. Alla inställningar är exakt likadana som innan. MEN NU FUNKAR DET IGEN! Förstår verkligen inte.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...