Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera "oraderbara" bilder på iphone


Pimma
 Share

Rekommendera Poster

Av någon outgrundlig anledning lyckades jag med konststycket att få två kopior av varje taget fotografi. Den ena kopian blev som vanlig (under den finns de vanliga 3 valen:  dela bilden, hjärtmarkera bilden, radera bilden. Kopia nummer två av samma bild har bara dela-symbolen. Ingen soptunna. Denna bild lyckas jag därför inte ta bort från telefonen. När jag klickar på Ändra kommer följande text fram: "Den här bilden är inte ändringsbar" Man får också möjligheten  att "Duplicera och ändra", men det hjälper ju inte här.

Min fråga är helt enkelt: hur tar jag bort alla dessa bilder jag har på min iphone och som saknar radera-funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag läser över och sparar mina bilder via Lightroom -> Dropbox och dator. Men då jag byter telefon synkar jag mha

iTunes.

Redigerad av Pimma
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej,

 

Jag har exakt samma problem men jag är ganska säker att jag kör med iCloud bibliotek. @SirKnasen vilka inställningar ska man ha för att slippa detta, och på vilken enhet ska göra ändringen på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, PelleTh säger:

Hej,

 

Jag har exakt samma problem men jag är ganska säker att jag kör med iCloud bibliotek. @SirKnasen vilka inställningar ska man ha för att slippa detta, och på vilken enhet ska göra ändringen på ?

Du för manuellt in bilder i din dator via Lightroom, dropbox, iTunes/finder, bildinsamling samtidigt som du använder dig av iCloud bildbibliotek och har oförståeligt en massa dubletter av bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, SirKnasen säger:

Du för manuellt in bilder i din dator via Lightroom, dropbox, iTunes/finder, bildinsamling samtidigt som du använder dig av iCloud bildbibliotek och har oförståeligt en massa dubletter av bilder?

Precis, synkar manuellt med iTunes typ. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, PelleTh säger:

Precis, synkar manuellt med iTunes typ. 

Och det är en lösning du känner dig nöjd med och vill använda framför automatisk synkning via iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, SirKnasen säger:

Och det är en lösning du känner dig nöjd med och vill använda framför automatisk synkning via iCloud?

Nja, vet inte riktigt vad jag har för alternativ. Har en del bilder som jag inte vill ha kvar någonstans när jag lagt över dom till en extern hårddisk. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...