Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mailtrubbel


Knutaugust
 Share

Rekommendera Poster

har blivit med Ipad Pro11.. Tänkte föra över från min Air2 liksom min fru gjorde mellan sin Air 2 och Pro 11, men det gick inte bara kontodetaljer, inte appar dyl som min fru fick med sig i sin "flytt"..

Hursomhelst... 

Jag får inte min mail till att funka riktigt på min Pro 11, utan det verkar som att bara vissa tillagda konton läggs till.. Jag har såklart jämfört inställningarna mellan min gamla Air2 och denna, och det ser exakt likadant ut...

Grejen är att jag har Yahoo, och med den följer Cloud.me och flera tex. min riktiga epost-adress samt firmans mailadress.. Men nu får jag bara mail från någon av mailkontona, jag vet inte vilken helt enkelt, men som jag skrev det ser identiskt ut mot den gamla Air2,an men är det någonstans bland mina enheter som jag måste göra en inställning? Kör Iph 11PRO MAX, IPAD Air2 och nu iPad Pro 11" Imac har jag både från 13 och från vår... Dessa enheter funkar allt på utom just på PRO 11"..... 

Någon?

Tackar på förhand för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att du göra om 'flytten' som du inte beskrivit hur den gjorts. Så nollställ Pro11, ta en säkerhetskopia av Air2, gärna på iMac. Använd denna säkerhetskopia från Air2 här du sedan drar igång Pro11. Hoppas det löser problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på att jag förstått problemet rätt men jag har också upplevt att mailkontona manuellt behövde "fixas" till trots överföring av inställningarna. Oklart för mig varför det blev så.. I de flesta fallen gick det bra att lägga in kontona eller lösenorden igen så fungerade det. Något av kontona fick jag ta bort det som halvvägs importerats och göra om från början för att det skulle fungera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för svaren samt ursäkta dröjsmålet med återkoppling.. 

Vad gäller återskapning från Air2 via datorn så hittades det inte någon sparad enhet fast jag gjorde en säkerhetskopiering precis innan jag öppnade Pro11,an.. inte via wifi, eller blåtand, sen har jag inte rätt kabel mellan Pro11 och Imacen då det numera sitter en USB c i bägge ändarna på kabeln som skickades med av apple... Jag har inte USBc uttag på Imacen såvitt jag vet..

 

Lägga in manuellt: Ja jag har prövat i Apple id mappen på PRO11 men det enda som går att göra är att radera mailkontot därifrån.

Ja nyckelring är aktiverad samt jag har även gjort en del omstarter av PRO11,an.. 

Frågan är då om det endas ättet är att ominstallera igen och hoppas att det går bra.... Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger fortfarande inte med på vad du försöker göra. Du har ju olika alternativ med en ny eller rensad iPad/iPhone. 
Ett alternativ är ju att föra över inställningar från en annan befintlig i-produkt. Jag tolkade din beskrivning som att det var vad du gjort. Då är ingen back-up involverad utan du för bara över de inställningar du använt och sen får du ladda ned resten själv. I det läget följer inte alla e-post konton med. 
 

Jag har aldrig återställt en iPhone från en back-up för jag har aldrig haft lust att få med allt gammalt skräp utan börjat ”om”. Det mesta följer ju med ändå i och med att nästan allt man behöver ligger i molnet. 
 

iCloud kontot är bara för ditt Apple-konto. De andra kontona lägger du till under ”Lösenord och konton”. 

C385A029-7CB2-4675-945B-F4A03BCB3340.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Mr walker... Jag trodde att jag hade testat allt även i Lösenord/konton men tydligen inte.. nu fungerar mailen.. Tack alla..

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...