Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Trackpad II har börjat stå ostadigt


TB-000
 Share

Go to solution Solved by Stereotypen,

Rekommendera Poster

Jag har en Magic Trackpad II från 2015 som jag använder med iMac. Den har fungerat bra och fungerar fortfarande bra. Dock har den nu börjat vicka. Undersidan buktar ut på mitten, så att den inte står stadigt på tassarna i hörnen utan vickar vid användning.

 

Magic Trackpad II är ju uppladdningsbar. Är det batteriet som svällt?

 

Vad kan man göra åt det? 

 

Om det går att ta ur batteriet och använda den bara med USB-sladd så skulle det vara OK för mig. Jag hittar dock inget sätt att öppna Magic Trackpad II. 

 

Finns det någon som servar Magic Trackpad II ?

 

Eller, är det bara att kasta och köpa nytt för 1595 kr? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, polken säger:

Här är en guide för hur du tar isär den:

https://www.ifixit.com/Teardown/Magic+Trackpad+2+Teardown/51032

 

Det känns inte som något jag är sugen på. (Värma för att lossa lim, och sedan hantera smeten av kladdigt lim... )

 

Man kunde kanske fixa vickandet med möbeltassar under den. Men riskerar man att något värre händer om man inte åtgärdar det på rätt sätt? 

 

(Är min gissning om batteri som svällt rimlig, är det något annat som gör att den buktar ut?)

 

Redigerad av TB-000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju köpt nytt, en skitsumma i sammanhanget med tanke på en reparation av en MacBook Pro med styrplatta full av damm till exempel.

Nytt & fräscht, värt något det med.

Faktum är att det är ett viktigt skäl för mig till att köpa dator med separat tangentbord och styrplatta, att enkelt kunna byta ut det utan dyr service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, TB-000 säger:

Är min gissning om batteri som svällt rimlig, är det något annat som gör att den buktar ut?

 

Absolut rimlig.  Verkar ju vara typ telefonbatteri å de brukar ju kunna svälla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Stereotypen säger:

https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service

 

Scrolla ner.

 

309kr för att få batteriet utbytt!

Tack Stereotypen. Bra länk. 


Hade varit jättebra om det inte hade varit så långt att åka för att lämna in den. 
Alternativet att skicka in på service finns inte mera (enligt Apple supporten jag nyss talade med), man måste åka och lämna in.

 

(Killen på Apple support rekommenderade att jag använder den "trasiga" så länge jag står ut med den och sedan köper ny - eftersom det blir billigare än att åka och lämna in den för batteriservice.)

 

Redigerad av TB-000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-09-04 på 17:35, mikaellq säger:

Jag hade ju köpt nytt, en skitsumma i sammanhanget med tanke på en reparation av en MacBook Pro med styrplatta full av damm till exempel.

Nytt & fräscht, värt något det med.

Faktum är att det är ett viktigt skäl för mig till att köpa dator med separat tangentbord och styrplatta, att enkelt kunna byta ut det utan dyr service.

 

2020-09-04 på 19:20, Stereotypen säger:

https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service

 

Scrolla ner.

 

309kr för att få batteriet utbytt!

För de flesta är ju Stereotypens lösning den bästa. 309 kr för att Apple ska byta batteriet är ju billigt!

 

Eftersom dom av någon outgrundlig anledning inte kan hantera att man skickar in för batteribyte, utan man måste åka och lämna in det - och jag har långt att åka - så blev det att jag följde mikaellqs råd att köpa nytt. 

 

Jag markerade Stereotypens inlägg som bästa lösningen, även om jag inte använde den själv, eftersom det säkert är bäst för de flesta läsare av forumet.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...