Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple har avslutat Epic Games utvecklarkonto - Fortnite plockas bort helt


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

22 minuter sedan, boevil säger:

Får man pengarna tillbaka då?

Fortnite är gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, inga köp i programmet?

 

grattis förresten... för det var väl din 60årsdag?

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, boevil säger:

Ok, inga köp i programmet?

 

grattis förresten... för det var väl din 60årsdag?

Ja men sen när har man returrätt på sådant. 
 

Haha nä så gammal är jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja men sen när har man returrätt på sådant. 
 

Haha nä så gammal är jag inte

Gammal? Jag är 68 år ung.?‍?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, boevil säger:

Ok, inga köp i programmet?

 

 

If you don’t know, Fortnite allows players to buy in-game stuff (outfits, dance moves, that sort of thing) with a virtual currency called V-bucks. It’s akin to the gems, diamonds, energy, and other virtual currencies used in so many other mobile or free-to-play games.

 

Epic Games just announced that V-bucks cost 20 percent less than they used to. If you’re playing the game on PC, Mac, or console, boom—the price is just cheaper, period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, ronny säger:

If you don’t know, Fortnite allows players to buy in-game stuff (outfits, dance moves, that sort of thing) with a virtual currency called V-bucks. It’s akin to the gems, diamonds, energy, and other virtual currencies used in so many other mobile or free-to-play games.

 

Epic Games just announced that V-bucks cost 20 percent less than they used to. If you’re playing the game on PC, Mac, or console, boom—the price is just cheaper, period.

Spelar du sådant?
Jag kikade lite på en film för att få en uppfattning om det och tycker att det bara verkar riktat till ungdomar.
100% ointressant för mig som betydligt äldre som föredrar något betydligt mer sansat om jag ska kasta bort tid på ett spel, som Monument Valley 2 och Samsara Room.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att 30% är mycket pengar.. Men.. jag kanske inte riktigt hänger med, jag kan ju tycka att det är okej med olika prissättning för det som köps inne i apparna jämfört med det som köps utanför. Så blir det ju med alla Microsoft prenumerationer t ex. De är ju alltid billigare att köpa på andra ställen än hos Microsoft verkar det som. 

 

Jag var ju själv ganska irriterad när Amazon i deras Kindle app kastade ut köpmöjligheten för en himla massa år sedan. Amazon plockade ju bort möjligheten att köpa inne i iPhone-apparna utan man tvingades handla e-böckerna på webben istället. Samma sak har de ju senare gjort med de serietidnings-appar som Amazon köpt upp allt eftersom. Appar där man kunnat handla i Appen men så fort det blev Amazon ägt så var den möjligheten borta. Då handlar det ju inte om att det är ett problem med en extra avgift (att det varit dyrare att handla i appen). Det är ju ren och skär snikenhet att de inte vill att Apple ska få några pengar till sig.. För mig är det helt okej med två olika prissättningar. En smidig men dyrare om jag betalar i appen och en billigare men krångligare om jag betalar utanför.. Men jag kan ju missuppfattat något. 

 

Det känns ju rätt dyrt med V-bucks när brorsbarnen kommer och vill köpa det för att kunna få några extra finesser i spelet.. Epic gör nog bra med stålar på det oavsett Apple eller inte ;-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Spelar du sådant?
Jag kikade lite på en film för att få en uppfattning om det och tycker att det bara verkar riktat till ungdomar.
100% ointressant för mig som betydligt äldre som föredrar något betydligt mer sansat om jag ska kasta bort tid på ett spel, som Monument Valley 2 och Samsara Room.

Sätt dig och spela Home Sweet Home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Spelar du sådant?
Jag kikade lite på en film för att få en uppfattning om det och tycker att det bara verkar riktat till ungdomar.
100% ointressant för mig som betydligt äldre som föredrar något betydligt mer sansat om jag ska kasta bort tid på ett spel, som Monument Valley 2 och Samsara Room.

Nej men jag lyssnade på podcasten igår och de sade att det inte bara gällde fortknight utan hela Epic Games

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...