Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage/SMS oordning efter om start?


mawam
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har försökt hjälpa en kollega med ett märkligt fel/bug på hans iPhone XR, den är uppdaterad, omstartad och problemet uppstår just vid omstart. Då hamnar alla sms och imessages i en märklig oordning, alltså senaste är inte högst upp som det bör vara. Någon som kan ha någon idé om vad detta kan bero på och hur jag kan lösa det?

Har även testat återställa nätverksinställningarna samt logga ur Apple-ID som jag läste som tips när jag sökte efter denna bugg.

OBS ska även testa i helgen att logga ut från alla enheters Apple-ID, har än så länge bara testat på mobilen ifråga som krånglar.

 

Alltså efter en omstart av mobilen så hamnar alla meddelande (SMS samt iMessage) i oordning och inte med senaste överst.

Man har inte så många inställningsmöjligheter vad jag ser/finner till meddelande så jag vet inte vad detta kan bero på?

Tack på förhand och trevlig helg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Även jag har samma problem efter att ha bytt till IPhone 12. Följer o hoppas ngn har en lösning att dela !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Låt det vila lite - det lägger sig iordning - bara att vänta ut, enl. min erfarenhet med samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du har rätt! Verkar dock inte riktigt så. Röran total och även nyinkomna sms blir svårfunna då kronologin saknas. 🤷🏼‍♀️
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch då - tror inte jag kan tro på samma ”det fixar sig av sig själv lösning” utan kanske måste byta/få hjälp eller reklamera något 🤔

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-10 09:35, Kac säger:

Äsch då - tror inte jag kan tro på samma ”det fixar sig av sig själv lösning” utan kanske måste byta/få hjälp eller reklamera något 🤔

Vad ska du reklamera? Din telefon? Lär du inte komma någon vart med. Det är ett mjukvaruproblem. Ring Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep, precis vad jag själv kom fram till och gjorde, det blev några långa samtal men nu är det, i alla fall vad gäller nya sms, löst. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...