Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering av personer i Bilder


Jazzis
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag har lagt in massor av gamla foton i programmet Bilder. Har lyckats ange titel, plats och datum manuellt. En del ansikten har namngivit. Men uppdateringen verkar inte ske. Det står "Personer fortsätter att uppdateras när Bilder är i bakgrunden". Vad innebär att Bilder är i bakgrunden? Ska programmet vara öppet även om jag jobbar i andra program? Slutar uppdatering av Personer om datorn går in i viloläge? Jag har en iMac med senaste operativsystemet 10.15.6 och Bilder är version 5.0, så det borde inte ställa till det. Vill helst inte ägna timmar åt att gå igenom varje kort för att namnge alla personer i arkivet. Ska väl avsluta med det positiva att en del Personer uppdaterats klart. Men varför fortsätter inte uppdateringen tills alla ansikten är identifierade och namngivna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du trycker på den gula "pluppen" för att minimera programmet så kommer den att arbeta i bakgrunden.

 

369013602_Skrmavbild2020-08-26kl_12_44_06.png.4f3c4b624a0e8f35b29fe663ae7d97f1.png

 

Beroende på antal bilder så kommer det att ta tid. Det kan ta flera timmar, dagar. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Bilder är klar med sin analys så finns det bilder som behöver bekräftas av olika anledningar.

Det gör man genom att välja en person och scrolla längts ner och välja bekräfta ytterligare bilder.

 

1092478994_Skrmavbild2020-08-26kl_12_48_32.png.3e17fc8d8b8b7fb6e841f338d654840a.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...