Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta burk från WinPC till Mac


MagnusA
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som har en bärbar eller stationär Apple som vill byta den mot en bärbar eller stationär pc med Windows 7. Pc burkarna har bra med minne och fungerar bra. Dom jag har är HP och Avast. Apple burkarna ska vara hela och du ska kunna visa kvitto att den inte är stulen. Mac os x är ett krav. Du bör bo i Stockholm. Skicka isåfall ett meddelande till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att precisera dig med vilka modeller du har?

Windows 7 säger du... är det modeller från 2012 eller äldre med tanke på att Windows 8 kom i augusti 2012?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej SirKnasen, På Asusen kör jag Win10. Och jag har kört Win10 som utvärdering på stationära. Nej dom är inte så gamla som från 2012. Vill man så går det bra att köra Win10 på dom. Har inte uppgraderat os:t. Jag har rätt mycket ram i burkarna. 3-4 gb. Sen är det Intel cpu i dom. Vill man så går det att uppgradera till Win10 för en mindre penning. Vad är du intresserad utav? Bärbar eller stationär? På Asusen har jag köpt Win10. Så där får du Win10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte preciserat vad det är för burkar och har de bara 3-4GB RAM så är det långt ifrån "bra med minne" och "rätt mycket ram i burkarna"

 

Jag får säga pass på ditt erbjudande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Byta burk från WinPC till Mac

Om du inte har vansinnig tur lär du knappt hitta någon som vill byta. Sälj dina Win-prylar först och köp en Mac sen. Eller köp en Mac först och se till att allt fungerar och sälj sen PC-prylarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtta år gamla Windows burkar? Återvinningscentralen eller några hundringar på Blocket. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera Tradera. Ibland kan man få mer än man tror, men oftast om det är "lite bättre" komponenter. Sålde ett moderkort, som var bortemot 8-9 år gammalt gissar jag, med lite minne (4GB kanske) och en sexkärnig AMD-cpu (rätt sopig egentligen) för drygt 1500kr för ett år sedan. Det var mycket mer än jag trodde jag skulle få. 

 

Skulle även rekommendera Tradera för att köpa. Kan man acceptera äldre Macar, typ 2012 eller äldre (som inte kommer att uppdateras med senaste OSX), går det att hitta för rätt ok pris. Jag gav runt 1200-1500 för en 2009 Macbook Pro i fint skick med 6GB minne och 120GB SSD, det är väl ett par år sedan, men äldre Macar brukar ligga där i pris. Tänk bara på att 6GB minne är egentligen minimum och att alla datorer mår bra av SSD. 

Tillägg: Min huvuddator, som på intet sätt är speciellt dyr eller avancerad - överlag budgetkomponenter, är väl ca 10 år, och den hänger med bra. Har fläskat in lite mer minne bara, och en lite vassare begagnad CPU för några hundringar häromåret, SSD har jag haft sedan 2010. Kör MacOS Mojave, Windows 10 och Linux Mint på den. Så min poäng är att Windowsdatorer håller mycket längre än de gjorde förr, om det inte är väldigt enkla komponenter. Däremot är andrahandsvärdet på PC-datorer mycket sämre än Mac, överlag sett. Nästan bättre att strippa och sälja i delar.

 

Redigerad av poi ran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...