Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
fuckintosh

Visa min plats när jag tittar på bilder på karta

Rekommendera Poster

fuckintosh

Både appen för Kameran och Bilder i min iphone har platstjänster påslagna. Så jag kan se en karta med foton på rätt plats. Men jag kan inte se var jag själv är på kartan. Alltså det finns ingen blå prick för min position (som i Google Maps app) på kartan i appen Bilder. Har jag någon felaktig inställning någonstans eller är det Apple som misslyckats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mattis.se

Jag tror inte att det är ett misslyckande från Apples sida, utan att det ska vara så. Vad är ens poängen med att se sin egen nuvarande position? Det finns ju en länk under bilden som du kan trycka på för att komma till Kartor om du till exempel vill se till en vägbeskrivning till platsen där bilden är tagen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fuckintosh

Du är rolig. Så förutsägbar. 

Vad är poängen? Jo om jag besöker ett område flera gånger och åker dit igen är det ganska bra att se var jag är och var jag tagit bilder tidigare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
littlemaze

Om du i Bilderappen vill se var dina bilder är tagna i förhållande till din nuvarande position klicka i pilen i nedre västra hörnet så kommer din position att synas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fuckintosh

Ja det låter rätt men jag har ingen pil. Jättekonstigt 

E979CCAB-86A8-4A54-AABE-EDE630E8E2A0.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
littlemaze

Jag går in i Album Platser. Då får jag upp det. 

Jag får däremot inte upp möjligheten att gömma bilder i närheten.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
16 timmar sedan, fuckintosh säger:

Både appen för Kameran och Bilder i min iphone har platstjänster påslagna. Så jag kan se en karta med foton på rätt plats. Men jag kan inte se var jag själv är på kartan. Alltså det finns ingen blå prick för min position (som i Google Maps app) på kartan i appen Bilder. Har jag någon felaktig inställning någonstans eller är det Apple som misslyckats?

Det är som littlemaze säger. Du ser inte din position när du tittar på en enskild bild och dess position i kartan. Går du däremot in i Albumet Platser så gör du det genom att trycka på den blåa pilen

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattis.se
16 timmar sedan, fuckintosh säger:

Du är rolig. Så förutsägbar. 

Vad är poängen? Jo om jag besöker ett område flera gånger och åker dit igen är det ganska bra att se var jag är och var jag tagit bilder tidigare. 

Tack! Alltid kul att kunna pigga upp nåns dag. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...