Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa min plats när jag tittar på bilder på karta


fuckintosh
 Share

Rekommendera Poster

Både appen för Kameran och Bilder i min iphone har platstjänster påslagna. Så jag kan se en karta med foton på rätt plats. Men jag kan inte se var jag själv är på kartan. Alltså det finns ingen blå prick för min position (som i Google Maps app) på kartan i appen Bilder. Har jag någon felaktig inställning någonstans eller är det Apple som misslyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är ett misslyckande från Apples sida, utan att det ska vara så. Vad är ens poängen med att se sin egen nuvarande position? Det finns ju en länk under bilden som du kan trycka på för att komma till Kartor om du till exempel vill se till en vägbeskrivning till platsen där bilden är tagen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är rolig. Så förutsägbar. 
 

Vad är poängen? Jo om jag besöker ett område flera gånger och åker dit igen är det ganska bra att se var jag är och var jag tagit bilder tidigare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Bilderappen vill se var dina bilder är tagna i förhållande till din nuvarande position klicka i pilen i nedre västra hörnet så kommer din position att synas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter rätt men jag har ingen pil. Jättekonstigt 

E979CCAB-86A8-4A54-AABE-EDE630E8E2A0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går in i Album Platser. Då får jag upp det. 
 

Jag får däremot inte upp möjligheten att gömma bilder i närheten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, fuckintosh säger:

Både appen för Kameran och Bilder i min iphone har platstjänster påslagna. Så jag kan se en karta med foton på rätt plats. Men jag kan inte se var jag själv är på kartan. Alltså det finns ingen blå prick för min position (som i Google Maps app) på kartan i appen Bilder. Har jag någon felaktig inställning någonstans eller är det Apple som misslyckats?

Det är som littlemaze säger. Du ser inte din position när du tittar på en enskild bild och dess position i kartan. Går du däremot in i Albumet Platser så gör du det genom att trycka på den blåa pilen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, fuckintosh säger:

Du är rolig. Så förutsägbar. 
 

Vad är poängen? Jo om jag besöker ett område flera gånger och åker dit igen är det ganska bra att se var jag är och var jag tagit bilder tidigare. 

Tack! Alltid kul att kunna pigga upp nåns dag. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...