Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Saramj

Synka till ny telefon

Rekommendera Poster

Saramj

Hej

barnet har ny telefon. Kruxet är att den förra telefonen har en trasig skärm som visar halv bild. Vi vill göra en synk iPhone till iPhone men vi kan inte manövrera den äldre luren. 

Säkerhetskopian är för gammal och barnet vill därför kopiera direkt mellan enheterna. Hur gör vi? 

Tips mottages tacksamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mr Walker
Postad (redigerade)

..som vanligt är ju alltid rekommendationen att använda iCloudsynkning + back-up aktiverad för att enkelt kunna föra över det ni vill ha kvar till en ny telefon. Då slipper man dessa problem. Då är det ju inte ens ett problem om man tappar bort telefonen, ingen data går förlorad. 

Normalt sett hade jag sagt att man skulle ansluta telefonen till datorn och sen gjort back-up där. Men det går inte heller om inte skärmen fungerar för man måste ange lösenord i telefonen för att får access till telefonen via datorn. Men om tillräckligt av skärmen fungerar för att låsa upp telefonen så borde det fungera. 

Men om den inte går att låsa upp så tror jag inte att detta går att lösa utan specialverktyg eller ett skärmbyte. Någon annan som har ett tips?

Redigerad av Mr Walker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Saramj
37 minuter sedan, Mr Walker säger:

..som vanligt är ju alltid rekommendationen att använda iCloudsynkning + back-up aktiverad för att enkelt kunna föra över det ni vill ha kvar till en ny telefon. Då slipper man dessa problem. Då är det ju inte ens ett problem om man tappar bort telefonen, ingen data går förlorad. 

Normalt sett hade jag sagt att man skulle ansluta telefonen till datorn och sen gjort back-up där. Men det går inte heller om inte skärmen fungerar för man måste ange lösenord i telefonen för att får access till telefonen via datorn. Men om tillräckligt av skärmen fungerar för att låsa upp telefonen så borde det fungera. 

Men om den inte går att låsa upp så tror jag inte att detta går att lösa utan specialverktyg eller ett skärmbyte. Någon annan som har ett tips?

Ja vi vet om att backup självklart ska göras osv... men så blev det inte den här gången. Lutar åt skärmbyte, vi har testat allt annat redan. Tack för feedback :)

Någon som kan något bra Jedi trix?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
littlemaze
2 timmar sedan, Saramj säger:

Hej

barnet har ny telefon. Kruxet är att den förra telefonen har en trasig skärm som visar halv bild. Vi vill göra en synk iPhone till iPhone men vi kan inte manövrera den äldre luren. 

Säkerhetskopian är för gammal och barnet vill därför kopiera direkt mellan enheterna. Hur gör vi? 

Tips mottages tacksamt.

Och inget av detta fungerar? Så har jag gjort dom senaste gångerna utan att ha blandat in andra backuper.

https://support.apple.com/sv-se/HT210216

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Saramj
5 timmar sedan, littlemaze säger:

Och inget av detta fungerar? Så har jag gjort dom senaste gångerna utan att ha blandat in andra backuper.

https://support.apple.com/sv-se/HT210216

Det skulle säkert fungera om säkerhetskopian inte var så gammal som den är nu tyvärr. Eftersom skärmen på den äldre luren är trasig så kan vi inte manövrera den som vi vill för att göra en direkt migrering. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...