Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone SE (2020), kamerafel?


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Upptäckte idag att så fort kameran är i närheten av en ljuskälla så blir det en lysande vitblå prick, denna ”prick” flyttas åt det håll jag vrider telefonen, först när linsen är helt ifrån ljuskällan syns ingen prick. Provade olika kamera appar men med samma problem. Kamera linsen är helt fri från damm och repor. Någon som har en aning om vad detta beror på?

B01F9BF3-6FF6-42F7-8D45-F6C90B523773.jpeg

92BC3051-6629-434E-8BED-13DED4CD5B05.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får en liknande prick när jag tar bilder och har solen i närheten av fokus. Men en liten lampa i hallen borde väl inte märkas på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stab säger:

Jag skulle reklamera mobilen 

Då kommer dom skratta åt dig. Ett välkänt fenomen som inte går att komma ifrån.

 

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=green+dot+camera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2020-08-05 på 07:51, Alix säger:

Jag får en liknande prick när jag tar bilder och har solen i närheten av fokus. Men en liten lampa i hallen borde väl inte märkas på det viset.

Samma här. Har bara sett den när solen råkat komma in i bilden (vilket säkert inte är så bra i sig).

 

Definitivt inget man borde förvänta sig inomhus.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Samma här. Har bara sett den när solen råkat komma in i bilden (vilket säkert inte är så bra i sig).

 

Definitivt inget man borde förvänta sig inomhus.

Den där lampan är en LED, den har extremt starkt ljus, det går knappt att fästa blicken på lampan, sticker i ögonen även i ögonvrån, ska byta lampa. Tittar man 1 sekund på lampan och sen vänder blicken bort så ser man en ”ljuspunkt”, ungefär som när man tittat på solen snabbt. Vet inte om det kan vara lampan, har riktat kameran mot andra ljuskällor men då har ingen ljuspunkt synts på bilden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, iMarc säger:

den har extremt starkt ljus

...

Vet inte om det kan vara lampan, har riktat kameran mot andra ljuskällor men då har ingen ljuspunkt synts på bilden. 

Då är det säkert lampan. LED-lampor kan ha extremt koncentrerat ljus.

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

Då är det säkert lampan. LED-lampor kan ha extremt koncentrerat ljus.

Jag håller med.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruva i andra ljuskällor (ej LED) och se om "fenomenet" finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...