Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! MacBook Pro 13


Applet1
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 
Jag funderar på att köpa en MacBook Pro 13 tum med bara 8 Gb ram och undrar om det räcker till skola och min fritid. Jag är en student och pluggar i folkhögskola 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Applet1 säger:

Hej! 
Jag funderar på att köpa en MacBook Pro 13 tum med bara 8 Gb ram och undrar om det räcker till skola och min fritid. Jag är en student och pluggar i folkhögskola 

Det är inte mängden RAM som avgör utan vad du behöver få ut av din dator. Om du surfar och skriver och gör vanliga grejer räcker det. Om du ska redigera bilder, videor eller musik på lite högre nivå är det för lite. Likaså om du är van vid att ha väldigt många flikar i gång samtidigt i en webbläsare, särskilt Chrome.

Fast varför nöjer du dig inte med Macbook Air? Vilket mervärde ger dig en Pro?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är "förmodligen".

 

Men om du ska köra många och/eller tunga program samtidigt så bör du köpa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 GB ram räcker till allt som det räcker till. Det är som att fråga hur långt är ett snöre...default_laugh.png.1507c43a7eab0270da39d4038d060aeb.png

...

Det är svårt att rekommendera 8 GB RAM. Det är inte framtidssäkert. OS och program bara växer och växer och drar mer och mer resurser så 16 GB skulle jag vilja säga. Datorn blir också mer attraktiv som begagnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 8 GB i min MBP från 2011. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 8Gb i min Macbook Pro och det fungerar bra. Använder den hemma och i jobbet. MS Office, fotoredigering, wordpress osv. 8Gb räcker gott och väl. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...