Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemknappen i iPhone SE 2020


Agnes
 Share

Rekommendera Poster

Har just bytt ut min iPhone SE mot den nyare SE 2020. Allt fungerar bra, skönt med en något större skärm också. Hittills är det bara hemknappen som jag blir fundersam över. I inställningar kan man välja vilken av knapparna 1 2 3 som man vill använda. Men alla tre känns exakt likadana. Lite småhårda och till en början kändes det som att något gav efter inne i telefonen när man tryckte till. Den känslan har jag vant mig vid nu men känner mig inte riktigt bekväm med knappen än. Har någon annan reagerat på samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Agnes säger:

Har just bytt ut min iPhone SE mot den nyare SE 2020. Allt fungerar bra, skönt med en något större skärm också. Hittills är det bara hemknappen som jag blir fundersam över. I inställningar kan man välja vilken av knapparna 1 2 3 som man vill använda. Men alla tre känns exakt likadana. Lite småhårda och till en början kändes det som att något gav efter inne i telefonen när man tryckte till. Den känslan har jag vant mig vid nu men känner mig inte riktigt bekväm med knappen än. Har någon annan reagerat på samma sak?

I början men vande mig efter 1 vecka. Tycker personligen läge 1 känns bäst. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så du känner tydligen skillnad mellan lägena i alla fall? Jag har kanske en okänslig tumme... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Agnes säger:

Ok, så du känner tydligen skillnad mellan lägena i alla fall? Jag har kanske en okänslig tumme... 

När du trycker ned hemknappen så handlar det om haptik (elektroniskt nästan som en touchkontroll) inte mekaniskt som på äldre iPhone. Om du stänger av telefonen kan du inte känna att knappen trycks in alls det är helt stumt.  Läge 1 är snabbast, om man vill göra ett dubbeltryck snabbt så tycker jag läge 1 är bäst. 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

När du trycker ned hemknappen så handlar det om haptik (elektroniskt nästan som en touchkontroll) inte mekaniskt som på äldre iPhone. Om du stänger av telefonen kan du inte känna att knappen trycks in alls det är helt stumt.  Läge 1 är snabbast, om man vill göra ett dubbeltryck snabbt så tycker jag läge 1 är bäst. 

Då begriper jag, tack för den infon! ?

 

Något jag tydligen hade missat och som jag inte upptäckte förrän i morse var att man använder samma lightningkontakt till laddningskabeln som till hörlurarna. Ok för den som har en laddningsplatta att lägga telefonen på, men det innebär att man inte kan använda sina gamla fullt fungerande hörlurar vilket ju är synd.

 

För övrigt så är jag jättenöjd med SE:n (hitintills i alla fall).?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Agnes säger:

Då begriper jag, tack för den infon! ?

 

Något jag tydligen hade missat och som jag inte upptäckte förrän i morse var att man använder samma lightningkontakt till laddningskabeln som till hörlurarna. Ok för den som har en laddningsplatta att lägga telefonen på, men det innebär att man inte kan använda sina gamla fullt fungerande hörlurar vilket ju är synd.

 

För övrigt så är jag jättenöjd med SE:n (hitintills i alla fall).?

Nej hörlursuttaget är tyvärr borttaget, tror det har att göra med att iPhone 7 och senare är vattenskyddade. Spara de gamla lurarna, de funkar fint med andra telefoner och har bra ljudkvalité. Ja jag är extremt nöjd med min nya SE, bästa mobil jag ägt hittills :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Agnes säger:

Då begriper jag, tack för den infon! ?

 

men det innebär att man inte kan använda sina gamla fullt fungerande hörlurar vilket ju är synd.

 

 

Det finns en liten adapter, Apple original. 95 kronor så kan du slita på dina hörlurar ett tag till

https://www.apple.com/se/shop/product/MMX62ZM/A/lightning-till-35-mm-adapter-för-hörlurar

Sven

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...